 |
 |
|
Maanteemuhu remondib kolme tööriistaga
Postitas: Imre on Kolmapäev, August 12, 2009 - 09:53 AM |
|
 |
|
Muhke oli kahte sorti. Aastatel 1960–1962 toodeti ZAZ-965 ja aastatel 1962–1967 ZAZ-965A.
Kui esimesed muhud välja tulid, maksid need pärast 1961. aasta rahareformi 1800 rubla. Mõne aastaga kerkis hind 2200 rublani. Võrdluseks, et 60. aastate N. Liidu superlimusiin vana Volga ehk GAZ-21 riiklik hind oli 5400 rubla. Sellise raha eest ei saanud mõistagi Volgat mitte keegi. Mustal turul küsiti keskeltläbi kolm korda kõrgemat hinda.
Muhuklubi juhatuse esimees Imre Nõmmik räägib muhust praegugi läbi naeru: "Sapikas suudab tänagi hämmastada oma primitiivsusega, ta on tõeline oma aja leiutis. Praegu on ta meie klubi liikmetele omamoodi hea tuju auto. Kere on Fiat 600 koopia, mootor venelaste täielik omalooming. Muhu remondiks kolm vajalikku tööriista on 13võti, haamer ja näpitsad." 965A omanik ei pruugi otsida bensiini A72. Toimib praegustegi kütustega väga hästi ka siis, kui gaasipedaal on pikka aega põhjas.
Maanteemuhk on 3,33 m pikk ja 1,45 meetrit kõrge. Tehniliste andmete järgi on tema suurim sõidukiirus kuni 100 km/h. Kütusekulu on keskmiselt 5,5 l 100le. Võimsus on vanemal mudelil 23 ja uuemal 30 hj. Kütusepaagi maht 30 l. Rehvirõhk esimestel ratastel 1,3 ja tagumistel 1,7 kg/cm2.
Originaal artikkel http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=341427
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
 |
| |
|