Muhuklubi - Zaz965 Tere Külaline!  Registreeri  v6i  Logi sisse    

 

     Nov 21, 2019 - 09:58 PM

 

 

 

Toeta Muhuklubi läbi PayPal'i

Peamenüü
· Avaleht
· Minu konto
· Liitumistaotlus
· Parool ununenud?
· Muhuklubi kontaktid
· Muhuklubi sõbrad

Moodulid
· Kasutajad
· Foorum
· Fotogalerii (vana)
· Fotogalerii (UUS!!!)
· Offroad Galerii
· e-Pood
· Artiklid
· Videod
· Saada artikkel
· Saada kuulutus
· Auto rent

· Otsi
· Lingid
· Statistika
· Tagasiside

Tehniline
· Zaz965 teh.andmed
· Värvilised slaidid
· Must-valge kataloog
· Värviline kataloog PDF-na

Online
Lehel viibib 39 külalist ja 0 kasutajat

Sa oled registreerimata kasutaja. Saad ennast registreerida kui klikid siia



Kliki

Muhuklubi Facebookis

Kliki

Kliki

Reklaam
Kas siin võiks olla ka Sinu reklaam? Tingimuste ja hinna teada saamiseks võta ühendust.

 
KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Autor Teade
SajusaaredOffline



Liitunud: Sept 02, 2005
Postitusi: 1
Asukoht: Tartu linn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Mär 11, 2010 - 11:20 AM Vasta viitega Tagasi üles

Lugege blogi! Lisandunud on palju uut ja huvitavat.

Tere kõigile! Kuna hetkel on pisut kiired ajad, siis pakuksin teile lugemiseks värvija poolt kirjutatud blogi, mis peaks lähipäevil olulist lisa saama. http://autoblogi.blogspot.com/2010_03_01_archive.html
Tsiteerin::
Imre lisab: Madis on teinud juba ühe kena seebikarbi korda. Muhkudega pole nii hästi läinud, tean et ta on ostnud mitmeid muhke kokku ja neid lõiganud ja keevitanud. Antud isend on siis mõni aeg tagasi Auto24 müüdud isend, millel on juba Madise poolt vahetatud katus.



Ükspäev, kui ma parasjagu garaa˛is toimetasin, kostus mu selja tagant tasane "khmkhm". Pöördusin ümber ning minu selja taga seisis.... noh... ütleme nii, et vanaaegse riidekapi mõõtu meesterahvas, kes mõõtis mind vidukil silmadega pealaest jalatallani ning ütles siis hauataguse häälega: "Kuule mees, sa pole vist kaua aega muhku saanud ?"
Mu näoilmest järeldati, et ilmselt ei jõudnud öeldu mulle "kohale", seetõttu kordas ta oma küsimust. Kuna ma vaatasin talle endiselt "tumm leiliruumis"-tüüpi näoga otsa, siis lisati eelmisele lausele juurde: "kohe saad oma muhu" ning mindi uksest välja.
Mõtlesin siis, et misasi see nüüd oli ?
Igaks juhuks otsisin välja kõige suurema mutrivõtme, mis mul kasutusel oli ning "tellitava" võtme ja jäin ootele- et tulgu, mis tuleb.

Varsti selgus, et asi pole pooltki nii hull, nagu eelnevast jutust järeldada võis.
Garaa˛iuksed tehti lahti ning sisse lükati niisugune sõiduk:
Image

ˇaporo˛ets 965: lühendatult öeldes "sapakas", rahvakeeli "maanteemuhk".

See konkreetne masin oli algselt mereroheline (või sinakasroheline). Täpset värvinimetust ma ei teagi. Siis oli keegi mingi aeg otsustanud ta hoopis valgeks värvida. Nüüdse omaniku soov oleks aga anda talle algupärane värvitoon tagasi.
See eeldas aga seda, et mul tuli kogu pealekantud värv ja selle alla jääv plekini puhtaks kraapida.
Kui omanik selle auto ostis, siis algselt arvati, et vast piisab siit-sealt mõne koha keevitamisest, pindmisest lihvimisest-pahteldamisest ja õiget tooni värv selga.
Paraku aga polnud need plaanid määratud nii minema.

Autot lahti võttes ning teda süvenenumalt uurides jõudsid nii plekksepp kui ka omanik järeldusele, et see masin on kunagi korralikult vastu nina saanud ja siis suht suure tõenäosusega ka üle katuse käinud. Viimati mainitu oli omadega ikka päris lömmis ning mõlkis.
Nii et esimese asjana otsustati ette võtta katuse vahetus. Selle pidi loovutama üks teine, oran˛i värvi "muhk".
Kuid mida aeg edasi, seda rohkem üllatusi tuli tööde käigus lagedale.
Lõpuks oli nii, et puuriti lahti ning vahetati ära ka esitiivad, pandi uus parempoolne uks ning keevitati üle nii esipaneel kui ka üks lävekarp.
Seda keevitamist ja venitustööd pidi plekksepp auto juures ikka päris tükk aega tegema, kuna kere oli omadega "tänu" sellele kunagi toimunud avariile suhteliselt kõver: uste vahed ebaühtlased, luugid ei istunud korralikult paika jne. jne.
Ma ei tea, mitu kilo närve kere keevitamistööde käigus kulus, aga arvata võib, et lausa mitmeid. Plekitööde tulemus on aga see-eest kiiduväärt.

Minu ülesandeks oli siis teha edasine töö- kraapida maha vana värv ja hinnata värvi ning krundi all oleva plekipinna seisukorda.
Allpool mõned jäädvustused vahepeal toimunust:
Image

Kuigi viimati peale kantud värvipind oli suhteliselt rahuldav, siiski omanik kahtles, kas kereplekk endas mitte roostetäppe ei peida. Tema kahtlused osutusidki tõeks. Tegelikult oleks pidanud need värvikihid nagunii maha võtma, sest et see mingi aeg peale kantud valge värv hakkas kraapsimise tõttu kildudena aluspinna küljest lahti tulema. Seda aga niiviisi jätta ei võinud.

Pilt juhipoolsest küljest. See kollane on ilmselt mingi tolleaegne happe- või epokrunt, mis oli originaalvärvi all:
Image

Mootoriruum, kust on näha selle auto esialgset värvitooni:
Image

Selline vaatepilt "valvelseisangus rahhiidihaige" on sellisele sapakale tegelikult täitsa omane.
Kuna mootor asub tal teadupärast taga, siis tolle eemaldamise käigus kerkivad keerdvedrud endisesse asendisse, suruvad kergeks muutunud auto tagaosa üles ning õõtshoovad vajuvad lääbakile.
Kui mootor peale tõstetakse, vajuvad rattad jälle normaalasendisse tagasi.

Praeguse seisuga on suuremalt jaolt sapaka kere vanast värvist puhas. Kokku tuli seda mahakraabitud kraami üks korralik pangetäis.
Algav nädal on siis sisustatud juba kolme autoga, kuna lisaks sapakale tuleb mul tegeleda ka Riviera ning Pobedaga.
Eks näis, missugune see tööde järjekord välja nägema hakkab.
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
ImreOffline
Vanaisa
Vanaisa


Liitunud: Dets 17, 2004
Postitusi: 2090
Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Status: Offline
Postitus Postitatud: Mär 19, 2010 - 10:25 AM Vasta viitega Tagasi üles

Originaalallikas http://autoblogi.blogspot.com/2010/03/252-peatukk-zaz-965a-kruntimine. html

Tundub, et nüüd on jälle põhjust siin lehel veidi raporteid jagada, kuna üks etapp on "maanteemuhu" juures valmis saanud.
Eile öösel vastu tänast sai ZAZ omale esmased happe- ning täitevkrundi kihid selga, ehk nagu auto omanik ütles garaa˛is grimasse tehes, et on toimunud teravahaisuline progress.
Sellele eelnes muidugimõista kere plekini haljaks lihvimine jms. tööd.

Kui nüüd aus olla, siis ega selle auto kallal tehtav polnud kergete killast ka plekksepa jaoks. See on ikka päris ropp töö, võtta kandevkerega autol katus keevituspunktidest lahti, mis on samuti üks oluline detail kere jäikuse suhtes ning teine asemele istutada. Sealjuures tuleb veel jälgida, et kere "laiali" ei vajuks ning kõik tiibade, uste ja luukide vahed endisteks jääks.
Nii et paralleelselt keevitamisega toimus auto juures ka aktiivne ajude ragistamine.

Kuna plekksepp tegi esmajärjekorras ära need tööd, mis olid kõige olulisemad(katuse, esitiibade ning uste vahetus) ning kerel oli veel vana värv peal, siis pidi ta peale vana värvi eemaldustöid raske ohke saatel operatiivkorras minu juurde vedama gaasiballooni ja keevituse, sest et vana värvi alt ilmusid lagedale tagatiibade alumised nurgad, mis olid roosteaugulised ja mida paksu pahtli ja värvi alt näha polnud.
Samuti tuli tal üle keevitada veel mõned nurgad, kuna auto omanik märkas üksvahe keret ühele ja teisele poole kõigutades, et tagatiibade liitekohad on reisijateruumis tagapaneeli küljest täiesti lahti.

Ega need kere ettevalmistustööd kruntimiseks ka kõige kiiremini ei läinud.
Mitmed nurgad ning nurgatagused vajasid enne hulk aega lihvimist ja silumist, enne kui võis nendega enam-vähem rahule jääda. Kogu tegevust jälgis vahelduva eduga autoomaniku silmapaar, kes omal algatusel varustas mind stabiilselt musta kohviga, et jõud ei raugeks ja vaim ei väsiks.
See, mis piltidel kajastub, on vaid jäämäe veepealne osa, või niiöelda lõpptulemus.
Detailne tööde kirjeldus- mitmekordne lihvimine, puhastus, järjekordne lihvimine ja veel kord lihvimine- läheks ilmselt liiga pikale.

Kinnikaetud auto hetkeseis enne kruntimist:
Image
Image



Vasak tagatiib, millelt on näha tinapahtliga tehtud parandustööd:
Image



Kui lõpuks aeg sealmaal, et kõik ettevalmistustööd said tehtud, läks plekipindade peale kaks kihti happekrunti...
Image



... ning selle peale juba teist samapalju täitevkrunti:


Image





Nagu esitiival olevalt krundimustrilt näha võib, siis kihtide paksusega ma eriti kokku ei hoidnud. Täitevkrunti sai ikka niiöelda mulinal tulistatud:


Image


Nii et ilmselt varsti tuleb pahtlilabidad mikrolaineahju sooja panna, et asuda omakorda järgmise etapi ehk siis "mätsimistööde" kallale.

_________________
ZAZ965 v.a.1965
Tel. 56 357 444
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
KristjanOffline



Liitunud: Mai 12, 2005
Postitusi: 338
Asukoht: Harku, Harjumaa
Status: Offline
Postitus Postitatud: Mär 21, 2010 - 10:46 AM Vasta viitega Tagasi üles

mnjaa... mõtlesin ju ka Lõvi´lt soetatud sinise hästi korralikuks teha... aga, et see tähendab nii korralikult, sellest mul polnud õrna aimugi ... Embarassed
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ImreOffline
Vanaisa
Vanaisa


Liitunud: Dets 17, 2004
Postitusi: 2090
Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juul 06, 2010 - 11:15 AM Vasta viitega Tagasi üles

Auto on saanud tänaseks uue värvkatte
Image

_________________
ZAZ965 v.a.1965
Tel. 56 357 444
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ImreOffline
Vanaisa
Vanaisa


Liitunud: Dets 17, 2004
Postitusi: 2090
Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Status: Offline
Postitus Postitatud: Okt 16, 2010 - 02:06 PM Vasta viitega Tagasi üles

Madis saatid natuke pildimaterjali.

Image

Madise seebikarp
Image

Ja Zuk
Image

_________________
ZAZ965 v.a.1965
Tel. 56 357 444
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Reasta teated:     
Hüppa:  
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2005 The PNphpBB Group
Credits



Web site powered by PostNuke ADODB database libraryPHP Language