Muhuklubi - Zaz965 Tere Külaline!  Registreeri  v6i  Logi sisse    

 

     Dets 13, 2017 - 01:21 AM

 

 

 

Toeta Muhuklubi läbi PayPal'i

Peamenüü
· Avaleht
· Minu konto
· Liitumistaotlus
· Muhuklubi kontaktid
· Muhuklubi sõbrad

Moodulid
· Kasutajad
· Foorum
· Fotogalerii (vana)
· Fotogalerii (UUS!!!)
· Offroad Galerii
· e-Pood
· Artiklid
· Videod
· Saada artikkel
· Saada kuulutus
· Auto rent

· Otsi
· Lingid
· Statistika
· Tagasiside

Tehniline
· Zaz965 teh.andmed
· Värvilised slaidid
· Must-valge kataloog
· Värviline kataloog PDF-na

Online
Lehel viibib 29 külalist ja 0 kasutajat

Sa oled registreerimata kasutaja. Saad ennast registreerida kui klikid siia



Kliki

Muhuklubi Facebookis

Kliki

Kliki


Kliki

Reklaam
Kas siin võiks olla ka Sinu reklaam? Tingimuste ja hinna teada saamiseks võta ühendust.

 
KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Autor Teade
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Nov 22, 2010 - 11:51 AM Vasta viitega Tagasi üles

Et kõik ilusti ära rääkida, siis tuleb alustada algusest. Ühel 2007 aasta pimedal ja märjal sügisõhtul tabas mind hetkeline hingeline nõrkusehetk, mida muidugi ei jätnud kasutamata üks kange saarlane, kes oli seda momenti juba paar aastat oodanud. Ühesõnaga järgmisel hommikul ärgates jõudis meeltesse kurb tõdemus, et vana hea kollane kaaslane on kolinud üle lombi parematele jahimaadele.
Kuna teada on, et loodus tühja kohta ei salli, siis sai hakatud ringi vaatama uue sõbra järgi. Olles pisikeste masinate austaja, siis ei tulnud Muhust suurema auto soetamine kõne alla, vene autodest sobinuks ju veel invakäru, aga noh jah. Pilk läände suunatuna jäi see pidama Muhu isa väiksemal vennal, saksa ebays sai huupi ka üks pakkumine tehtud, mis üllatuslikult osutus edukaks. Eks seda tulemust polnud oodanud ja algul ehmatas ära, seda enam, Saksast auto toomine oli minu jaoks tume maa. Õnneks on olemas professionaalsed teenusepakkujad ning nädala pärast oli Fiat 500 Tartus kohal.
Head semud Imre ja Uku haakisid käru taha ja kimasid kohale, sai masin treilerile pakitud ja Tartu ARK-i suundutud. Sealse ülbe ja üleoleva ametniku tõttu jäi küll masin arvele võtmata, seega suundusime pealinna, kus peale mõningast mõõdulindiga opereerimist ümber auto sai asi ilusti joonde aetud ja uued numbrid kätte.

Siin siis mõned mõõtmistulemused:

Pikkus - 2970mm
Laius - 1320mm
Kõrgus - 1335mm
Teljevahe - 1840mm
Tühimass - 510kg
Kütusepaak - 21l
Mootor - R2
Töömaht - 499cm3
Võmsus - 13kW

Auto oli seisnud 15 aastat, selle ajaga olid kinni jäänud kõik pidurisilindrid, samuti käändteljed. 1cm paksune pahtlikiht koorus külgedelt, üllatavalt oli läbiv rooste uste ülemises osas, allapoole jääv rooste oli peidus paksu mastiksikihi all. Muidu oli masin enam vähem komplektne, puudu tagavararatas ning õhufiltrikopsik. Viimane oli asendatud auklikuks puuritud silikoonituubiga, millele siis oli tõmmatud naistesukk. Elektrisüsteem kah totaalselt ära hakitud ja muudetud, ükski asi ei toiminud.

Siin siis esimene pilt e-bayst.

Image

Järgneb...


Viimati muutis seda Jaanus (Mai 10, 2015 - 06:21 PM). Kokku muudetud 1 kord
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Nov 22, 2010 - 04:43 PM Vasta viitega Tagasi üles

Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2008

Kolm aastat Muhuga Uunikute Talverallil oli olnud tõsiselt sõltuvust tekitav, polnud kahtlustki, et Fiat võtab teatepulga üle ja valmistab omanikule edaspidi ohtralt rõõmu.
Kuna stardini aega nappis, siis tõsisem taastamine sai kaugustesse lükatud ning eesmärgiks oligi kiiresti masinale eluvaim sisse puhuda.
Kinni roostetanud käändteljed sai suurte raskustega pressi all pulkateks harutatud, puksid ja polt lihvitud/hoonitud ning pärast kokkupanekut asi täitsa toimis. Etteruttavalt peab muidugi mainima, et tänaseks päevaks on käändteljed taas suhtleiselt rasklet liikuma hakanud.
Esisilla näppimisel tuli ilmsiks paha üllatus, lehtvedru pooleks ja just see kõige pikem leht, mille külge käändteljed kinnituvad, midagi polnud parata, tuli uus tellida. Peale vedru paigaldust oli autol nina nii püsti, et raskusi oli üle kapoti nähtavusega. Peale ühe keskmist mõõtu lehe eemaldamist asi paranes, kuid loomulikult muutus asi selle võrra pehmemaks, liigagi vist, näitas tulevik.
Läbiroostetanud tagavedrud sai asendatud Imre käest leitud mingite vene auto vedrudega, mida tuli muidugi eelnevalt nii poole lühemaks lõigata.
Keretöödele väga ei panustanud, uksed sai ära lapitud, lahtine sentimeetrine pahtlikiht maha lükatud ja asendatud samaväärsega, küljekarbid ei tea mitmendat korda kivikaitsega üle ja aerosoolvärv selga.
Kõige ootustärevam moment oli südame elustamine, puudus ju täielikult info mootori ja ka käigukasti seisukorrast. Esimese asjana sai juhtmete sasipundar väheke korrektsemaks, hunnik isearetatuid lisalüliteid ja kaableid minema visatud. Peale bensiinipaagi puhastamist ning uute süütjuhtmete paigaldamist oli käes tõehetk.
Mõningase ketramise järel oli kuulda mõnusat podinat ja üsna valjult - summuti püsis koos ainult tahtejõust. Mis teha, uus teha. Väga hästi teien ikka ei käinud kah, turtsus ja plärtsus väheke.
Enne proovisõitu oli aga vaja pidurid tekitada, trumlid said treitud, uued silindrid klotsid sisse ja ennäe imet, pidurid täitsa toimisid.
Proovisõit oli elamusterohke, nii nagu sellise masina sõites olema peabki. Minek oli küll mannetu, aga ega osanud ka hinnata 13kW suutlikust - ju nii pidigi olema.
Kodus nii igaks juhuks kompressomeetriga mõõtes oli ühes silindris surve 6 ja teises napilt 3 - vähevõitu isegi nii väikses auto kohta.
Plokikaanes olid mõrad klappide ja küünla vahel, materjali seal napilt ja õhkjahutuse võlud. Hr. Teearu osavate näppude vahel saavutatud tulemus on püsinud tänase päevani.
Positiivse üllatusena ilmnes, et tegemist hoopis 594cm mootoriga, mida pandi peale viimastele 500-le ja uutele 126-le. Võimsust sel pajal 18kW/23Hj. Kui kaas juba maas, siis sai igaks juhuks ka rõngad vahetaud, lisaks hunnik tihendeid ja asi kokku laotud, käib siiamaani vahelduva eduga.
Omaette teema on rehvid, originaalis all 125R12, talverehve võib leida alates 135 ja naelu 145R12, mis juba suhteliselt kõrged. Järgmised kaks talverallit saigi maadeldud probleemiga, et rehvid igale poole vastu oskasid käia ja esikoopa servi pahupidi pöörata. Sõber haamer sel puhul abiks.
Enne rallit õnnestus Raplast mingid vanad kõvad naelad 145R12 alla saada, veljed 4x190 on sellise ehitusega, et tasakaalustada ei saa, aga pole nagu suur mure ka masina puhul, mis sõidab heal juhul 80km/h.

Talverallist 2008 pole suurt midagi rääkida, 20-ndal kilomeetril purunes tagumine õõtshoob. Tänu Uku ja eriti Vello abile õnnestus asi kokku lappida ja lõunast uuesti superralli süsteemis rajale naasta.
Oli tore ja väga porine vanatehnikaüritus.

Siin veel autod puhtad.

Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Nov 23, 2010 - 06:03 PM Vasta viitega Tagasi üles

Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2009

Peale 2008 rallit viisid töökohustused pea aastaks kodust kaugele, seega jäi taas kord ralli ettevalmistus viimasele hetkele. Tõsi küll, suvel sai osaletud Tähesõidul, mille ettevalmistuse käigus suutsin nädal enne starti juhiukseklaasi ära lõhkuda. Õnneks jõudis uus kohale viie päevaga. Uued Hiina päritolu suvepapud leidsid ka tee auto alla, pole viga, veerevad küll.
Jaanuaris võtsin poolpidused tagumised õõtshoovad alt ja asusin uusi tellima. 500 õõtsad on suhteliselt kallid, seega sai vaadatud 126-e omade poole. Leidsin soodsa pakkumise Ungarist, tellisin nodi ära ja jäin ootama, läks aega mis läks, aga päev enne starti oli selge, et tuleb vanarauahunnikust vanad õõtsad välja koukida, jälle kord üle keevitada ja alla. Muhuklubiliste abiga sai öösel pidurid kah õhutatud ja väike testiring tehtud.

Talveralli oli mõnus, kena ilm, normaalne temperatuur. Sõitmine aga oli suht jube, kümme korda lapitud tagaõõtsad olid lõpuks nii kõverad ning tekitasid tugeva kokkujooksu. Esivedru (sellest oli juttu eelmises postituses) osutus liigpehmeks, mille tulemusel rattad vajusid tõsiselt lääpa ja tekkis julm lahkujooks. Asi oli suhteliselt kehvalt juhitav, suutsin sirgel teel korduvalt spinni teha, aga vähemalt meeled olid pidevalt valvel.
Rehvid tegid jätkuvalt palju pahandust, rüüstates rattakoopaid.

Tore ralli oli.

Foto autor Pille Russi
Image

Jätkub...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Nov 24, 2010 - 08:43 PM Vasta viitega Tagasi üles

Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2010

2009 aasta kevadel õnnestus kontakteeruda poolakaga, nimeks Wojek, kel hobiks osalemine Fiat 126-ga Poola rallimeistrivõistlustel. Kaubaks läks madaldatud ja jäigem esivedru.

Image

Lisaks uued 126-e tagaõõtsad, vägagi soodsalt. Olin suhteliselt kindel, et need istuvad 500-le alla, aga päris nii ei olnud. Tuli teisi ikka lõikuda ja keevitada, mille tulemusel rööbe suurenes umbes 30mm. Lühikeseks jäänud pooltelgedele sai flantsid vahele treitud. Samuti sai vahetatud kõik rattalaagrid ning millegipärast ebyst valuveljed soetatud.

Image

Talveralli 2010 eel oli selge, et vanade kõrgete rehvidega ja uute laiemate õõtsadega pole lootustki, et ratas vabalt veerema mahub. Uued lamellrehvid mõõdus 145/70R12 toimisid lumel vägagi hästi.
Ralli oli tänu lumerohkusele vägagi karm, kuid tõsisemaks probleemiks osutus temperatuur, -15c juures on lõunamaa auto algeline soojendus end täielikult ammendanud. Mis ses suhtes ette võtta, pole veel kindel, eks loodame soojemate talvede peale.

Oli väga tore talispordipäev.

Foto autor Pille Russi
Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Nov 30, 2010 - 09:53 AM Vasta viitega Tagasi üles

Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2012

Kevadel jõudsin oma mõtlemises lõpuks nii kaugele, et käes on aeg masinat väheke roostevabamaks muuta. Plaanis ei olnud tõsisem reustareerimine või originaalsuse taotlemine, tunnistan ausalt, et ei saa sellega hakkama. Hakkasin lihtsalt otsast harutama, pilt mis avanes oli küll eeldatav, aga siiski ehmatav.

Küljeplekid olid lapitud, keevisõmblused kaetud tinapahtliga ja 1cm pahtliga.

Image

Image

Rattakoopad olid kord juba lapitud, kuid siiski uuesti läbiva roostega. Pole ka ime.

Image

Image

Tagumised koopanurgad olid hävinenud, mootorit kandev tagumine paneel püsis kere küljes veel ainult tahtejõust.

Image

Küljekarbid olid ka vahetatud, tegelikult mitte, uued lihtsalt vanade peale pandud.

Image

Enamus hävinud plekki sai välja lõigatud, jäikuse huvides jäi põhi alles.
Suvi tuli peale ja pritsi jõudis masin alles sügise poole.

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 01, 2010 - 07:33 PM Vasta viitega Tagasi üles

Ühel ilusal lõikuskuu päeval sai kere kaubikusse visatud ning liivapritsi suundutud. Kuna plekke eriti küljes enam polnud, samuti ei pritsinud katust ja põhja, mis hiljem läheb vahetusse. Tund tööd ja oligi valmis.
Pildil pool põhja välja lõigatud ning tagakoopa sättimiseks ühe poole õõtshoob alla kruvitud.

Image

"Tulemüüril" hästi näha sümmeetrilised kinnituskohad parempoolse rooliga masina jaoks. Rooli ümbertõstmine vist pea sama lihtne kui Minil.

Image

Jätkub...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 06, 2010 - 10:42 AM Vasta viitega Tagasi üles

Siiani sai tegeldud lammutusega, mis pole teab mis suurt oskust vajav ettevõtmine. Nüüd läheb asi keerulisemaks, kuna ma keevitada ei oska, siis otsustasin selle töö ise käsile võtta. Keevitusaparaat on kah selline, mis kriitikat ei kannata, aga ega ju sõbrale tee. Harjutada ja vigu teha saab ikka oma asjade peal.
Eelnevalt olen pikalt heietanud rehvide ja rattakoobaste teineteise mittemõistmisest. Uue sisekoopa proovimisel tundus probleem veel süvenevat.

Image

Midagi polnud parata, sisekoobast sai 30mm laiemaks keevitatud.

Image

Kuna tiiba ma nii laiaks venitada enam ei osanud, siis sai mindud lihtsamat teed, serv maha lõigatud ja sisekoopale lihtsalt külge. Välisserv jääb nüüd küll ühekordsest plekist, ju tuleb meeles pidada, kui hangest välja tõsta vaja on.

Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 09, 2010 - 09:58 AM Vasta viitega Tagasi üles

Esitiibadega oli väheke keerulisem, vahele sai keevitatud 20mm, aga kuna sisekoopa "vale" kuju ei võimaldanud sama trikki kasutada, mis taga, siis tuli tiiba laiemaks venitada. Uue ääre kombineerisin esi- ja tagatiiva äralõigatud servadest. Kas selle lõigatud/keevitatud "lehviku" pärast sirgeks ka saab...

Image

Jätkub...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 14, 2010 - 12:46 PM Vasta viitega Tagasi üles

Laias laastus võib keevitustööd lõppenuks lugeda. Ees ootab uus etapp, mida ma järjekordselt teostada ei oska, aga eks natuke savi proovin ikka peale mätsida. Maalritööde poole pealt ulatasid lahkelt abikäe Imre ja Uku, kes lubasid, et tulemus pidi tulema parem, kui varem.
Vedrupesad vaja veel külge keevitada.


Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 20, 2010 - 10:19 AM Vasta viitega Tagasi üles

Põhi sai krunditud ja värvitud, kivikaitse veel peale lasta. Mitu päeva pahtliga plätserdamist võib kokku võtta Murphy seadusega: "Pinnale kantud pahtli kogus on võrdelises seoses maha lihvitava tolmu hulgaga, seejuures mitte mõjutades oluliselt olemasoleva pinna reljeefi".
Uste vahede paika saamisega kah kurja vaeva nähtud ja väga heaks ei saanudki. Eks need aftermarket plekid on nagu nad on, pole suurt vahet kas need on teinud vene või itaalia kooperatiiv. Mõne koha peal tiib vastu ust, siis jookseb vahe üle cm. Urmase pakutud meetod - "uksevahede reguleerimine elektroodide ukseservadele keevitamise teel" - jäi siiski kasutamata.
Hõõrume aga edasi, saab vast jõuludeks pahteldatud ja aasta alguses värv selga.

Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Dets 25, 2010 - 10:32 AM Vasta viitega Tagasi üles

Jõulud on tore aeg, see annab põhjuse mõned päevad garaazist eemale hoida. Jõulud on veel seetõttu mõnusad, et sel ajal võib näha palju pisikesi mehikesi ringi kolamas ning headele lastele ohtralt rõõmu pakkumas. Kuna ma kah sel aastal pole ei vargil käinud ega naist petnud, viinaga piiri pidanud ning pole valitsust lumerohkuses kirunud, siis arvatavasti tänu sellele leidsin minagi kuuse alt pisikese pakikese. Taas põhjust garaazi minna.
Päkapikud siis sel korral kohale tassinud päris kobedad traksid. Ju vihjavad mu ülekaalule, tõsi ta on, ega need püksid taha hästi üleval püsida.
Vaatamata sellele, et tegemist ENSV päritoluga tootega, sobivad nad siiski ideaalselt roiskuva kapitalismi poolt produtseeritud 40 aastat vanasse tootesse.
Peale on kirjutatud "Norma", mis itaalia keeles teatavasti tähendab "seaduse järgi", seega igati sobivad külge kruvimiseks.

Image

Järgneb...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
kaspar78Offline



Liitunud: Jaan 02, 2005
Postitusi: 96
Asukoht: Kehtna
Status: Offline
Postitus Postitatud: Jaan 02, 2011 - 07:29 PM Vasta viitega Tagasi üles

Tundub, et keegi üritab jälle salaja vananeda! Very Happy
Palju õnne, Sõbrake, soovivad kõik muhuhullud Kehtnast
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
KristjanOffline



Liitunud: Mai 12, 2005
Postitusi: 320
Asukoht: Harku, Harjumaa
Status: Offline
Postitus Postitatud: Jaan 02, 2011 - 10:40 PM Vasta viitega Tagasi üles

Õnnitlused ka linna teisest servast!
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
MargusOffline



Liitunud: Juun 15, 2009
Postitusi: 80
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Jaan 03, 2011 - 01:07 AM Vasta viitega Tagasi üles

Palju Õlle ka minupoolt!
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 419
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Jaan 03, 2011 - 08:40 AM Vasta viitega Tagasi üles

kaspar78 kirjutas:
Tundub, et keegi üritab jälle salaja vananeda! Very Happy


Tänud, semud. Vanust juba nii palju, et see tagasihoidlik tähtpäev hakkab vaikselt ununema. Aga kingituse sain küll teemakohase - raamatu Fiat 500 ajaloost Very Happy .
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Reasta teated:     
Hüppa:  
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2005 The PNphpBB Group
Credits



Web site powered by PostNuke ADODB database libraryPHP Language