Muhuklubi - Zaz965 Tere Külaline!  Registreeri  v6i  Logi sisse    

 

     Aug 24, 2019 - 10:48 AM

 

 

 

Toeta Muhuklubi läbi PayPal'i

Peamenüü
· Avaleht
· Minu konto
· Liitumistaotlus
· Parool ununenud?
· Muhuklubi kontaktid
· Muhuklubi sõbrad

Moodulid
· Kasutajad
· Foorum
· Fotogalerii (vana)
· Fotogalerii (UUS!!!)
· Offroad Galerii
· e-Pood
· Artiklid
· Videod
· Saada artikkel
· Saada kuulutus
· Auto rent

· Otsi
· Lingid
· Statistika
· Tagasiside

Tehniline
· Zaz965 teh.andmed
· Värvilised slaidid
· Must-valge kataloog
· Värviline kataloog PDF-na

Online
Lehel viibib 46 külalist ja 0 kasutajat

Sa oled registreerimata kasutaja. Saad ennast registreerida kui klikid siia



Kliki

Muhuklubi Facebookis

Kliki

Kliki

Reklaam
Kas siin võiks olla ka Sinu reklaam? Tingimuste ja hinna teada saamiseks võta ühendust.

 
KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Autor Teade
JoelOffline



Liitunud: Dets 20, 2004
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Veebr 09, 2005 - 04:33 PM Vasta viitega Tagasi üles

Siit tuleb nüüd pikk jutt, aga mõtlesin, et kui juba jutustamiseks läks, siis räägin kõik ära.


Minu muhufanatism sai alguse umbes 1989. aastal, kui naabrimehe ja ühe teise tüübi muhkusid regulaarselt kiibitsedes tekkis tahtmine endale kah muhku saada. Hakkasingi vanematele vaikselt närvidele käima. Ent kuna ma samal ajal endale mopeedi nuiasin oli lõpptulemuseks see, et muhu asemel kingiti mulle 12. sünnipäevaks Delta, mis muhuteema tehaplaanile lükkas. Siis mingil hetkel pani ema sõbranna ette, et kui ma ta muhu korda teen, siis saan endale. Asjaga lähemalt tutvudes sai aga selgeks, et kordategemine ei ole enam füüsiliselt võimalik. Sellest hoolimata olin muhupisikuga lõplikult nakatatud. Hakkasin jälgima muhkude müügipakkumisi. Ent muhk originaalkujul mind ei paelunud, küll aga nägin temas kõva potensiaali Hot Rod'ina.

1999. viis juhus mind kokku ühe Viljandi tüübiga, kellega arutasime esimest korda kabriolettmuhu ehitamist. Ehitus hakkaski peale - materjalid, värvid jms. olid kõik juba välja valitud. Aga siis mingil hetkel läks venna äri keeruliste omandisuhete tõttu vett vedama ja minu muhuprojekt koos temaga.

Selleks ajaks nägin ma kabriolettmuhku juba unes - nii otsustasingi ise asja käsile võtta. 14. aprillil 2000.a. ostsin Kuldse Börsi kaudu Jõhvist kollase muhu, millele oli Fiat'i mootor kuidagimoodi külge aretatud. Valisin meelega juba ”aretatud” eksemplari, et mitte ühelegi originaalkorras muhule ketast sisse lüüa. Järgnes kaks kuud tihedat tööd - mõõtmist, lõikamist, keevitamist, lihvimist pahteldamist ja kõike muud ettekujuteldavat. Tuli välja, et autode ümberehitus on meite maal väga täpselt reguleeritud ja suhteliselt paindumatu protsess. ARK'ist soovitati mulle ekspert, kes mind kere toestamise ja muude eeskirjade kohalt juhendas ning lõpuks ARK'ile ekspertiisiakti kirjutas muhu vastavuse kohta ümberehitatud auto tehnilistele nõuetele. Oligi mul lõpuks kabriolettmuhk - kollane ja valge sisuga. Kuid esialgu nägi ta välja justkui oleks muhul lihtsalt katus maha saetud ja kõik. 2000. aasta suve sõitsin sedamoodi ära, vahetades suve jooksul 3 mootorit. Siis sai lõpuks põhimõtteliselt uhiuus mootor peale ja kogu süsteem nii põhjalikult ümber ehitatud, et ei pidanud enam kartma, et kone tagant ära kaob. Talvel aretasin mootori välimisse otsa kah toestuse, mille tulemusel muhu kohaltvõtt paranes umbes 6 korda.

2001 kevadel tekkis jälle võimalus natuke välimust parandada. Muretsesin VW Golf I tagumised koopakaared, mis umbes 3-kuulise nokitsemise tulemusel lõpuks külge keevitatud, krunditud pahteldatud, lihvitud ja koos ülejäänud autoga üle värvitud said. Vahepeal lasin Kavoris tagumised veljed 5 cm laiemaks keevitada ning värvisin kummidel kirjad valgeks. Võimu ja 2 woofriga stereo installisin kah kuidagi sisse ja suunatulekangi viisin roolisambale. Nii sai jälle üks suvi ära sõidetud. Sügisel sai Sappar veeretatud Teping’usse, kus tubli meister Urmas võttis ette uskumatuna näiva ülesande temale kabriolettkatus valmistada. Ilma katuseta oli ju tore sõita, aga kui vihmale kiskus, siis pidi tahes-tahtmata kuskil bensiinijaamas või silla all konutama. Sõidu ajal eriti vett sisse ei tulnud (olenevalt muidugi saju tugevusest), aga seisma ei saanud jääda. Lisaks sellele ei saanud autot ööseks välja jätta - kattekott kippus tuulega minema lendama ja istmed olid pidevalt tolmused.

2002 kevadel sõitiski Sappar Teping’ust välja, peal troonimas uhke mustast õigest kabriolettkatuseriidest (mida hõlma alt sai osta nagu nõukogude ajal) kokkuvolditav katus. Tepingu tööga olen äärmiselt rahul, katus on 5+. Vihma sisse ei saja, ainult küljeakende tagat puhub tuult, aga see on isehakanud kabrioleti puhul normaalne. Muus osas piirdusin 2002. aastal rehvide, amortide ja pidurijuppide vahetuse ning jooksva remondiga.

2003. aasta kevadsuvel sai Sapparile Tamsalus peale aretatud 40-hobujõulise ZAZ 968M käigukast, kuna muhu sünkroniseerimata originaalkasti ragistamine ja kõrvulukustav vilin oli kõike muud kui meeldiv. Peale käigukastivahetust lisasin teise jahutusradiaatori teisele poole mootorit, et vältida igasugust ülekuumenemist. Lääpavajunud tagavedrud ja kinniroostetanud esimene torsioon said kah välja vahetatud. Võrreldes algseisuga hakkas Sappar tunduma juba täiesti adekvaatse autona. Sappari kombe kohaselt olid siiski käed nokitsemisest õlised pea terve hooaeg ja aretatud siduritrossi katkemine jättis paar korda teelegi.

2004. aastal tuli sidur ümber ehitada, kuna ketas lendas täiesti lambist tükkideks. Nimelt 40-hobujõulise kasti võll on peenem ja teiste nuutidega kui muhu originaalkasti oma. Fiat127 sidurikorv aga väiksem kui 968M oma. Seega tuli sapaka ketas freesida väiksemaks, et see Fiati korvi sisse ära mahuks. Esimene kord sai ilmselt liiga palju freesitud, mistõttu ta otsad andis. Teisel korral tehti just täpselt niipalju kui hädavajalik. Tross sai ka lõpuks originaal, et üsna regulaarseks muutunud teeääres passimine ära lõpeks.

2005. läheb Sappar taas keretöödesse, kuna põhjale on tekkinud roostet ja üldine korrosioonitõrje kulub marjaks ära. Ees on salongipõranda polsterdustööd, sest siiani kasutusel olnud vaibad ei ole auto üldist ilmet arvestades enam sobilikud. Uhiuus esiklaas ootab kah juba paar aastakest ettesaamist. Lisaks muid täiendusi-parendusi, mis kunagi ei lõpe.

Tagasi vaadates tuleb küll must masendus peale, kui mõelda mis vaeva on selle auto kallal nähtud. Aga kuskil polegi öeldud, et hobiauto ehitamine on lihtne. Rahulolu, mida tekitab mingi järjekordne kõrvaldatud puudus kaalub üles kõik möödanikku jäänud vaevad...



Tänan tähelepanu eest,

Joel.
Image
Image


Viimati muutis seda Joel (Veebr 10, 2005 - 09:01 AM). Kokku muudetud 1 kord
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
kruvitsOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 44
Asukoht: Rapla
Status: Offline
Postitus Postitatud: Veebr 09, 2005 - 08:17 PM Vasta viitega Tagasi üles

Joel, sa oled tubli tööga hakkama saanud, oma aega kulutanud üsnagi täbarates olukordades peadmurdvale zaz-le. Siinkohal pälvid kiitust, et sinu tuju ja tahtmine ei raugeks Very Happy
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanekOffline



Liitunud: Dets 29, 2004
Postitusi: 84
Asukoht: Pärnu
Status: Offline
Postitus Postitatud: Veebr 16, 2005 - 05:23 PM Vasta viitega Tagasi üles

Joel, kas muhu reg. tunnistusel on kirjas muhu või fiati mootor?

_________________
Terv,
Jaanek
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JoelOffline



Liitunud: Dets 20, 2004
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Veebr 16, 2005 - 05:47 PM Vasta viitega Tagasi üles

Ma päris täpselt ei teagi. Ümberehituse registreerimisel oli mootor ka teemaks, samas reg.tunnistuselt nagu otseselt midagi välja ei loe. Fiati mootori kubatuur on kah umbes täpselt sama nagu muhul endal. Ülevaatustelt pole seni tagasi saadetud igatahes...
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
m2rtuOffline



Liitunud: Juun 02, 2005
Postitusi: 24
Asukoht: kärdla/hiiumaa
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juun 12, 2005 - 06:47 PM Vasta viitega Tagasi üles

vaieldamatult üks parim ymber ehitatud muhk eestis! Wink polegi nagu muud õelda Crying or Very sad
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte AIM Aadress Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
ImreOffline
Vanaisa
Vanaisa


Liitunud: Dets 17, 2004
Postitusi: 2080
Asukoht: Harjumaa, Hüüru
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juun 12, 2007 - 02:37 PM Vasta viitega Tagasi üles

Palju õnne Joel'le sünnipäevaks!! Ära siis muhku ka päris ära unusta Wink

_________________
ZAZ965 v.a.1965
Tel. 56 357 444
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
MarksOffline



Liitunud: Okt 24, 2006
Postitusi: 347
Asukoht: Järvamaa Türi vald
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juun 13, 2007 - 10:33 AM Vasta viitega Tagasi üles

Päris kõvasti vaeva nähtud ja ilus masin valmis ehitatud.Jätka samas vaimus.Kui see saladus pole siis mis aparaadi istmeid sa kasutasid ,või on need ka oma looming? Wink
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
JoelOffline



Liitunud: Dets 20, 2004
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juun 17, 2008 - 05:41 PM Vasta viitega Tagasi üles

Esiistmed on Datsuni omad, tagaiste on isetehtud - selle tegid härrased, kes istmed ja uksepolstrid valge nahaga katsid. Tagaistme kujuga ei ole ma eriti rahul. Ehk et kui seda autot edasi arendada, siis tahaks tegelikult istmed ja polstrid üldsegi uued teha.
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
MarksOffline



Liitunud: Okt 24, 2006
Postitusi: 347
Asukoht: Järvamaa Türi vald
Status: Offline
Postitus Postitatud: Juun 17, 2008 - 06:49 PM Vasta viitega Tagasi üles

Kui esimesi istmeid vahetad ja need üle jäävad anna teada.Mul peale muhu veel datsun 100a aretamisel.Ilusad istmed kuluksid ära küll.
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:     
Hüppa:  
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2005 The PNphpBB Group
Credits



Web site powered by PostNuke ADODB database libraryPHP Language