Muhuklubi - Zaz965 Tere Külaline!  Registreeri  v6i  Logi sisse    

 

     Dets 08, 2019 - 01:15 PM

 

 

 

Toeta Muhuklubi läbi PayPal'i

Peamenüü
· Avaleht
· Minu konto
· Liitumistaotlus
· Parool ununenud?
· Muhuklubi kontaktid
· Muhuklubi sõbrad

Moodulid
· Kasutajad
· Foorum
· Fotogalerii (vana)
· Fotogalerii (UUS!!!)
· Offroad Galerii
· e-Pood
· Artiklid
· Videod
· Saada artikkel
· Saada kuulutus
· Auto rent

· Otsi
· Lingid
· Statistika
· Tagasiside

Tehniline
· Zaz965 teh.andmed
· Värvilised slaidid
· Must-valge kataloog
· Värviline kataloog PDF-na

Online
Lehel viibib 38 külalist ja 0 kasutajat

Sa oled registreerimata kasutaja. Saad ennast registreerida kui klikid siia



Kliki

Muhuklubi Facebookis

Kliki

Kliki

Reklaam
Kas siin võiks olla ka Sinu reklaam? Tingimuste ja hinna teada saamiseks võta ühendust.

 
KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Autor Teade
JaanekOffline



Liitunud: Dets 29, 2004
Postitusi: 84
Asukoht: Pärnu
Status: Offline
Postitus Postitatud: Mär 04, 2005 - 03:26 PM Vasta viitega Tagasi üles

MIS ON SÕIDUKI ÜMBEREHITUS

Ümberehituseks loetakse valmistaja poolt toodetud sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse:
- gabariitmõõtmeid;
- raskuskeskme asendit;
- teljekoormusi;
- raami ja käiguosa ehitust;
- kere ehitust või selle väliskuju;
- istekohtade arvu ja asetust;
- mootori kütuse liiki, võimsust või töömahtu;
- paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.

Ümberehituseks ei loeta agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist (näit. kliimaseade, allasõidutõkked, udutuled, päevasõidutuled, kasutamistõkis jne).

KELLELE ESITADA TAOTLUS ÜMBEREHITUSEKS

Taotluse sõiduki ümberehituseks võib esitada kohalikule ARK büroole või ARK tehnoosakonnale tel 6201 332 ja 6201 337 faks 6 201 266. Lihtsad ümberhitused otsustatakse ARK büroos kohapeal, keerukamad suunatakse lahendamiseks ARK tehnoosakonnale.

MILLISED DOKUMENDID PEAB ESITAMA

Taotluse võib esitada ainult sõiduki omanik (mitte kasutaja) või tema poolt volitatud isik. Vabas vormis koostatud avaldus peab sisaldama järgmisi andmeid: sõiduki omaniku nimi(tus) ja aadress, telefoninumber, sõiduki mark ja mudel, registreerimismärk ning ümberehituse täpset kirjeldust. Vajaduse korral tuleb lisada täpsustav joonis. Mootori vahetuse korral märkida paigaldatava mootori mudel, kütuse liik, töömaht (cm3 ) ja võimsus (kW).

Pärast sõiduki ümberehitamist peab selle esitama eksperdile. Ekspertiisi eest peab sõiduki omanik tasuma vastavalt kehtivatele hindadele.
Enamiku ümberehituste korral võib taotleja ekspertiisi teostaja tunnustatud ekspertide seast vabalt valida.
Akti ekpertiisi tulemuste kohta peab esitama ARK tehnoosakonnale otsuse langetamiseks. Eelnevalt peab kõrvaldama eksperdi poolt sõidukil avastatud pisipuudused.

Kirjalik keelduv vastus ARK kirjablanketil koos põhjendustega väljastatakse juhul, kui soovitud ümberehitus ei ole seadusandlike aktide alusel lubatav või ei ole see tehniliselt teostatav.


Mina isiklikult suhtlesin Alar Hansov'iga


Mootori vahetus


Asendusmootorina on lubatud paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Näiteks toodetakse Opel Astrat 9 erineva mootoriga, millest 3 on diiselmootorid.

Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb lähtuda järgmistest nõuetest.

1. Asendusmootori näitajad ei tohi originaalmootorist erineda rohkem kui:
- mootori võimsus > 30%,
- mootori töömaht > 20%,
- mootori mass > 10%;

2. Asendusmootori paigaldamiseks ei tohi sõiduki kerele või raamile teha sisselõikeid, muuta võib ainult mootori kinnitusdetailide ehitust;

3. Keskkonna saastamine heitgaasidega ei tohi suureneda

_________________
Terv,
Jaanek


Viimati muutis seda Jaanek (Mär 16, 2006 - 04:43 PM). Kokku muudetud 2 korda
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 433
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Sept 27, 2019 - 12:18 PM Vasta viitega Tagasi üles

Kui ma nüüd asjadest väga valesti aru ei saa, siis tundub, et lõpuks on päike ka iseehitajate hoovis särama löönud. Ausalt öeldes polnud ju ka siiani kehtinud jaburad seadused Muhuklubi meistrimeestele masinate ümberehituste puhul mingiks takistuseks. Nüüd vist saab ka legaalselt omale unistuste auto ehitada.
Ju keegi oskab muudatusi paremini kommenteerida, mulle jäi silma, et üle 30a vanustel sõidukitel lasti vabaks rooliseade, pidurid ning mootor. Kindlasti on palju nüansse ja detaile (kas mootori asukohta vöib muuta (lada- ja hondamuhk), vöi siis klubis ehitatud "arbuuside" näitel võiks veoskeemi (4x4) parendada jne.).
Kes tunneb paremini asja, oskab vast ka teisi valgustada?

https://www.riigiteataja.ee/akt/123082019003
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
JaanusOffline



Liitunud: Dets 19, 2004
Postitusi: 433
Asukoht: Tallinn
Status: Offline
Postitus Postitatud: Okt 02, 2019 - 12:28 PM Vasta viitega Tagasi üles

Siin ka paari sõnaga sellel teemal:

https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=60161
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Reasta teated:     
Hüppa:  
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Uus teema   Vasta teemale
Vaata eelmist teemat Printable version Privaatsõnumite lugemiseks logi sisse Vaata järgmist teemat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2005 The PNphpBB Group
Credits



Web site powered by PostNuke ADODB database libraryPHP Language