Muhuklubi - Zaz965

Liikmete Autod - ZAZ965A Peeter

muhk965 - Sept 13, 2012 - 10:46 AM
Teema: ZAZ965A Peeter
Teretere!

Minu lugu siis järgmine
Kunagi sai siia kasutaja tehtud kui soovisin ühte muhku müüa. Oli see nii 6 aastat tagasi ning isa vana muhu ma kahjuks maha müüsin. Lohutuseks ainult see, et masin oli tõesti väsinud.
Aga nüüd ka minu muhust. Sai kaua otsitud ning lõpuks leidsin muhu.
Masin ise 1968aasta ZAZ 965A. Asus ta Hagudis (Rapla ja Harjumaa vahel). Ühel varjasel laupäeval sai talle järgi sõidetud. Muhk seisis vanas aida hoones. Lükkasime kolmekesi ta välja ja siis oli üllatus suur. Kere on väga heas seisukorras ja suhtkoht komplektne on ta ka. Aku ja uus bensiin oli meil kaasas. Proovisime ka käivitada, mis ka õnnestus. Peale seda lükkasime ta tiki treileri kaanega haagisesse, kuhu ta vaevu ära mahtus. Omanik muidugi väitis, et sinna haagisesse ta ei mahu:) Algas sõit Saue ark-i, kuna see oli ainus lähedal olev ark, mis laupäeval lahti oli. Saue arkis selgus aga, et Tallinna ark oli laupäeval kinni ja kõik inimesed olid Sauele tulnud. See tähendast muidugi pikka ootejärjekorda. Kui muhku arki ülevaatajale näitasime ei saanud ta alguses aru, mis me tõime, kuna muhk oli haagises kaane all peidud. Üllatus oli suur kui kaane avasime. Ajasime muhu kohe tagurpidi haagisesse, et ei peaks ARK-s vin koodi näitamiseks maha ajama. Vin kood muidugi alguses ei tundunud õige neile ja nagu ikka ark-s asjad käivad. Paberimajandus nii libedalt kahjuks ei läinud. 4,5 tundi kirjutasime masinat ümber, kuna pärimistunnistusel olid puudujäägid. Lõpuks külastus arki lõppes sellega, et masin kannab nüüdsest numbrimärke 17ZLN. Koju jõudes aitas isa süüte paika keerata. Tegin karbussi puhtaks ja uued tihendid kollektori vahele. Õhtu hämaruses sai tehtud ka väike proovisõit.
Hetkeline plaan on masin viia seisukorda, mis võimaldaks läbida ülevaatuse puhtalt. Talveperioodil aga sooviks värvi/moto töödega alustada. Unustasin kirjutamata, et omanik andis nii mõndagi kaasa, kõige suurem heameel on mul uute aknatihendite üle.
Kui kellegil on midagi pakkuda võib ühendust võtta. Tegin ka teema ost/müük rubriiki.
Image

Image
Image
http://fotoalbum.ee/photos/peeter259/99120009/
muhk965 - Okt 21, 2012 - 10:16 PM
Teema:
Nüüd jupp aega möödas. Põhiliselt ika muhu kallal nokitsenud.
Algsena väga heas korras kere osutus lähemal vaatlusel mitte enam nii heaks. Aga hullu pole ka midagi. Taga koopad/tiivaääred mõne kohapealt põhja ja jalgealust sai vähe parendatud. Kuna esimesi tiibasid oli nõuka aja kohaselt arstitud plekk plekile ning esimene põll alt päris otsas siis otsustasin kõigi kolme vahetuse kasuks. Avastasin veel põhjamati alt pintsliga tõmmatud daatumi 1981, mis oli samavärvi mis auto. Vana omanik oli too aeg arvatavasti värvitöid teinud. Mõni pilt ka lisana.
Image

Image

Image
muhk965 - Dets 09, 2012 - 09:06 PM
Teema:
Pole sajandeid kirjutanud elust ja olust. Asjalood sealmaal, et tööjuurest sai aasta lõpuni puhkus võetud, et muhuga tegelda. Paraku pole jõudnud veel lülituda 100% muhu lainele. Vahepeal sai käigukastile kap rem tehtud. Siinkohal ootan soovitusi ning kriitikat käigukasti õli suhtes. Pole veel sisse valanud aga kaalun 80w90 GL5!? Mida olete kasutanud? Kasti kokku lapates sai lisaks originaal tihenditele ka silikoni kasutatud, et peaks igasuguseid õlisid kinni võtma.
Sisemusest niipalju, et tüdruksõber tubli olnud istmed puhtaks kraamind ning ka lagi on uus valminud, et sisse tõsta.
Olen ühtteist vajaminevaid osi ka kokku kraband. Siinkohal tänud suured klubikaaslastele!

Jällegi üks pilt hetkeolukorrast:

Image
Imre - Dets 09, 2012 - 11:38 PM
Teema:
Väga kena!!
muhk965 - Jaan 02, 2013 - 03:29 PM
Teema:
Lisan mõned pildid vahepeal toimunust.


Image

Image

Image
Imre - Jaan 02, 2013 - 05:35 PM
Teema:
5+ OK
muhk965 - Jaan 03, 2013 - 01:19 PM
Teema:
Imre kirjutas:
5+ OK


Aitüma Imre. Paljupalju veel tegemata: Sillad/veermik/pidurid aga loodan kevadeks valmis jõuda Cool
nagelu - Jaan 04, 2013 - 12:32 PM
Teema:
Kuidagi tuttavad istmed on sees... Laughing
muhk965 - Jaan 08, 2013 - 06:12 PM
Teema:
Mõnipäev tagasi sai juhtmed õigesti paika, tuled viled töösse ning moto tegi ka üle pika aja pauku Cool Kuna küljepeal olevaid õhuvavade tihendeid polnud, ei saand neid külge samuti ei saand mootori ruumi õhusuunajaid külge. Nüüd mootor peal avastasin, et enam pole võimalik neid õhusuunajaid külge panna. Klapikambrikaaned ja kollektorid jäävad ette.
Oskab keegi kommenteerida?
murGens - Jaan 08, 2013 - 07:40 PM
Teema:
Ma toopäev just vaatasin kui pildid tulid, et kuidas see mees küll need tuulesuunajad sisse saab kui mootor juba pääl Cool Välisse õhuribide tihendi saab eduliselt U-profiil kummitihendist.
Image
muhk965 - Jaan 08, 2013 - 11:53 PM
Teema:
murGens kirjutas:
Ma toopäev just vaatasin kui pildid tulid, et kuidas see mees küll need tuulesuunajad sisse saab kui mootor juba pääl Cool Välisse õhuribide tihendi saab eduliselt U-profiil kummitihendist.



Loodan moto alla laskmisega heaks saada, kui ei õnnestu siis võtan maha.
Imre - Jaan 10, 2013 - 10:24 AM
Teema:
Tööriistamarketis on tulnud müügile just selline 2-3mm U tihend mis sobib ideaalselt.
Berg - Jaan 10, 2013 - 08:00 PM
Teema:
Sellega on üks suur mure murtud! Jääb leida veel esimeste gabariitide ja tegelikult ka tagumiste tulede tihendid.
Imre - Jaan 11, 2013 - 09:54 AM
Teema:
Berg kirjutas:
Sellega on üks suur mure murtud! Jääb leida veel esimeste gabariitide ja tegelikult ka tagumiste tulede tihendid.

Tagatule tihendeid mul on, aga suur DEFKA on jah esimesed gabariidid. Karupapa viis vormi tegemiseks kuskile oma tihendi ja porilapi, peaks sealt kaudu uurima kas on mingeid tulemusi tulemas?
Sid - Jaan 14, 2013 - 05:15 PM
Teema:
Küsisin Väintsilt selle teema kohta, aga ta ütles et tal ei ole korralikke tihendeid mida vormi tegemiseks viia. Muidu aga on võimalus lasta teha. Me nüüd vaatame Aavuga oma tihendid üle.
Aga kui kellelgi suisa uusi tihendeid on, mida ei raatsi ära anda, aga vormi tegemiseks laenaks, andke aga märku.
muhk965 - Veebr 14, 2013 - 11:59 PM
Teema:
Täna toimus siis uste paigaldus FINALLY Twisted Evil Jama aga algas alles siis kui proovisime ust kinni lüüa. Nimelt panin LADA 01 uksetihendid ning eemaldatud on ka muhu ukseküljes olevad tihendid. Et teise astmesse uks kinni saada peab olema korralik pudru enne söödud. Mis võiks olla nr1 mida proovida? Ise proovisin võimalikult palju luku keelt sissepoole saada. Ei taha kereküljes olevat fiksaatorit ka väljapoole tuua, kuna uks jääks siis ukseaugu suhtes irvakile.
Kas kellgil veel kopika uksetihendid ees jagab ehk kogemusi?
murGens - Veebr 15, 2013 - 04:27 PM
Teema:
Mul oli sama probleem - juhi ust tuli mehise jõuga kinni "paugutada" - minul aitas hingede pinge alt lahtilaskmine, uks "vopsatas" väljapoole ja nüüd käib "nagu siidi" Very Happy
Berg - Veebr 15, 2013 - 06:13 PM
Teema:
Sama oli ka minul. Lasin lihtsalt kõike veidi järgi, lukuplaati ja hingesi. Väline ilme veidi kannatas, nüüd võiks juba uuesti pingutama asuda. Tegelikult leiab ka väiksema profiiliga tihendit (Pärnus müüb Alve), hind on paha ja "kopka" oma käib küll. Usun, et enamusel seal Kopika oma.
Berg - Veebr 23, 2013 - 08:45 PM
Teema:
Peeter on tubli! Septembris tõi Muhu ja nüüdseks teha vaid esisild ja tagumised kiiged! Graafik on suht sama mis minul kaks aastat tagasi. Parem ei nimeta aastaid, mis mul selleni jõudmiseks kulus, lünklikult. Ei tahaks, et Peeter teeks sama vea nagu mina - ei tulnud 2011 kevadpäevadele. Kartsin, et Muhk jätab mind teeserva. See pole pelgalt minu arusaam, vaid ka Avu oma, kellega täna käisime kohapeal asja uurimas. Seega alustaks siis koos Peetriga umbes 2 kuu pärast masinate sissesõittu!? Mina katsetaks uut motot ja tema Muhku, et saaksime kevadpäevadele!
muhk965 - Veebr 24, 2013 - 10:28 AM
Teema:
Esmajoonelt peaks ära mainima, et Peeter üksi tubli ei ole. On mitmeid sõpru kes jõudumööda abis käivad. Reede õhtu/ööse sai tehtud operatsioon esisild. Ehk siis tegelesime sõbraga silla demontaaziga. Sild käes ning siis nagu ikka tekivad üllatused, mis tähendab seda, et muhk saab jälle keevitust tunda. Vanad kalad kindlasti teavad kohe juba, mille keevitust silmas pean. Aga lühidalt on sillal kinnitus poltide alt plekk otsas.

Image

Image

Laupäeval käisid klubilised masinat kaemas ja õpetussõnu jagamas. Nüüd veel suurem isu kevadeks valmis saada- Aitüma!

Vahepeal saanud pisiasjadega tegeleda: Külge said lõpuks sirmid, aknapritsi voolik, tagumine luuk, uksed, aknatõstukid ja muud väiksemad detailid.
Mõned pildid jutu taustaks:



Image

Image

Image



Image

Masina tõstsime üles käepäraste vahenditega
Image
Argo - Veebr 24, 2013 - 11:06 AM
Teema:
kas rool ja kellad uued või taastatud
muhk965 - Veebr 24, 2013 - 02:47 PM
Teema:
Argo kirjutas:
kas rool ja kellad uued või taastatud


Spidokas on uus aga oli algselt musta värvi. Rool on originaal ja hästi säilinud väljaarvatud keskmine osa, mis sai uue värkatte Twisted Evil
muhk965 - Mär 30, 2013 - 01:33 PM
Teema:
Nonii pole jälle jupp aega kirjutanud, küll aga olen olnud enamus ajast garaazi all eesmärgiga muhk kevadeks liikuma.
Esisild ja tagumised õõtsad läbisid uuenduskuuri. Samuti sai uuendust pidurisüsteem. mis on nüüd täies ulatuses uus. Sai ka tehtud esimene proovisõit peale 6 kuud. Esimesed emotsioonid olid kõrged (esisild nagu kartautol mitte millimeetritki ei liikund tänu isa tehtud ülitäpsetele malmpuksidele, spidomeetritross teeb häält, esimene käik tahab aegajalt välja tulla ja väikseid asju veel. Nüüdseks lisasime etteotsa oma 150kg raskust, et puksid sisse töötaksid. Tundus, et teoorial on jumet eks aeg näitab. Tagumiste õõtsadega läks libedalt. Õnnnestus saada uhiuued õõtsad, mis läbisid liivapritsi ning said omale korraliku värvkatte. Kasutaja Zojauba käest sain puuduolevad puksid ja õõtshark valmis oligi. Probleem tekkis siis kui proovisin tagumisi amorte alla panna. tuli välja, et olin soetanud eelmise aasta lõpus vale Fiati tagumised, nimelt Fiat 126 omad, mitte 600 omad. Need palju lühemad kogupikkuses kui Fiat 600 omad. Et nädalavahetusel plaanitud töö aiataha ei läheks, laenasin Avu käest Monroed. Tagaots sai väga hea. Berg tõi aknalaua ning tulemüüri šablonid, mille järgi sai vineerist uued tehtud. Praeguse seisuga on tarvis teha veel järgmised tööd:
1. Esimesed ukse polstrid katta naha ning originaalriidega
2. Tagumine aknalaud ja tulemüür katta nahaga
3. käigukangi vähe regullida
4. uksepiirajad leida/paigaldada
5. Ja palju muid väikseid asju Laughing

Eilset suurepärast ilma ära kasutades sai tehtud korralik pesu. Pärast mitme cm paksust tolmukihti ilmus välja õige värvitoon.

Mõned pildid:

Image

Image

Image

Image
Joel - Mär 30, 2013 - 03:51 PM
Teema:
Väga ilus. Tubli mees!
Berg - Mär 30, 2013 - 06:11 PM
Teema:
+1 Pärnakatele! Kiitsin kunagi ennem Peetrit, nüüd vaid ülivõrdes! Ja siit hakkab looma Avu pikaajaline lobitöö ja nägemus - 10 Muhku Pärnus! Reaalselt on(peaaegu olemas), aga neid kokku saada? Oleks vaid veel mõni "Peetrike"! Avu aitas ka mind, koos oma sõpradega rivvi! Peetrile kummardused!
muhk965 - Mai 06, 2013 - 01:18 PM
Teema:
Aitüma klubikaaslastele kiituse eest.
On hea meel tõdeda, et muhk on pm finishi joonel.
Uksepiirajad veel panemata.
Sain lõpuks akna peale uhiuue vurri ka, mis on mõnusalt nostalgia hõnguline. Panen ka pildi, kus seda muhu valvuri kõrvalt näha natuke.
Image

Polstrid said valmis ja külge, ning suur heameel on Kurtna laadalt soetatud muhu porilapakate üle. Nüüd saab neid kruvima hakata.
Kevadralli on minujaoks küsimärgi all. Kilomeetreid olen kogunud ning lastehaiguseid samuti ravinud. 15w40 Bp mineraal sees, kuid tühikäigul õlituli põleb. Kui pikalt olen sõitnud siis ka neljandaga kiirusel 60-70kmh, tuli hõõgub- Ei meeldi mulle see asi. Soovitage korraliku 20w mineraal õli, mis muhu mootoris toimiks.

Image
Imre - Mai 06, 2013 - 01:45 PM
Teema:
Asenda hetkeks õlirõhuandur mehhaanilisega, siis saad teada kas asi on surves või ajab andur soga.

Aga töö eest KIITUS.
SilverE - Mai 06, 2013 - 06:21 PM
Teema:
Minu auto närib Motul 20w50 ja see sobib.
Soovitan
Osta saab seda ka kasutaja vello käest

Image
Berg - Mai 06, 2013 - 08:01 PM
Teema:
Imre ja Silver vastasid täielikult küsimusele! Soovitasin seda ka Peetrile eelmisel nädalal. Mäletan, et tol Muhul oli mingi lisa pump paigaldatud? Äkki oligi rõhk pekkis? Mis muud kui manomeeter külge ja teele. Kui on tõepoolest kulunud, ei aita ka hea kraam 20-50. Minu isendis Kendall 20-50 "racing", roheline mineraal, eriti pika molekuliga!..... Mõeldud õhkjahutusega sportimiseks, umbes ni ta tegelikult on
Argo - Mai 10, 2013 - 12:01 AM
Teema: õlirõhk
Ma olin ka mures õlirõhuga,mootor sai rem.täielikult ja ,kui temp. oli 90 peal hakkas tuli põlema, vahetasin andureid kõik näitasid erinevalt need olid ka muidugi vanad, nüüd uus peal ei ole veel töötamise aeg põlema läinud sain Võrust mingi vene masinate poest.
muhk965 - Juul 20, 2013 - 11:23 AM
Teema:
Eile sai ettevõetud reis muhu esialgsesse garaazi, ehk endiste omanike juurde.
Nimelt tuli meil, et leitud on muhu pakiraam. Loomulikult käisin sellel järel ja ikka muhuga. Lisaks raamile sain veel ühe uue rehvi ning esiklaasi. Kohapeal sai pakiraami kinnitusotsad ära teibitud ning peal ta oligi. Raam ise on imelik sellise vakstuga kaetud ja ilma äärteta. Ei ole selline nagu varem nähtud üleni rauast raamid. Panen pildi varsti siis näha. Igaljuhul muhul ees juba soliidsed 3400km.
Vahepeal sai esisillas uued käändmikud paigaldatud ning ühtteist veel. Karupapa ja Berg timmisid suvepäevadel karpad ja jõudsid järelduseni, et Ikkagi K125 oleks parem varjant. Eilne reis saigi juba K125-ga tehtud- hoopis teine tera.
muhk965 - Jaan 12, 2014 - 07:37 PM
Teema:
Teretere Muhupere. Üle pika aja on jälle aega muhuga tegeleda. Mõtlesin et kajastan ka foorumis ning uurin üht teist tegijate käest.
Esimene hooaeg õnnestus 5300km-ga suurepäraselt. Sai motot väljalaske klapi põlemise tagajärjel vahetatud ja ka muid lastehaiguseid ravitud. Sõita oli äge ja timmida veel ägedam.
Eile sai kõrvalistuja uks hästi käima pandud, mis oli peavaluks aegadest algusest. Nüüd võib lausa väikse sõrmega kinni vajutada
Twisted Evil
Kolmnurkaknaid sai timmitud, et suure kiiruse pealt enam ise kinni ei vajuks.
Võtsin ka stanged maha, kuna sisse hakkasid tekkima rooste täpid.
Kas oskate soovitada mõnda mastiksi laadset sprayd mida oleks lihtne peale kanda, et roostet ei tekiks. Värvima nagu esimese hooga ei kipuks.

Sai võetud ka esialgne moto lahti, et kõhtu seest lähemalt uurida ja alustada jõudumööda uue komplekteerimist.
Ega kellegil uut 30hp moto väntvõlli ei leidu-oleksin huviline.

Mõned pildid:

Image

Image
muhk965 - Mär 14, 2015 - 09:48 AM
Teema:
Tere klubiliikmed,

Aeg on vanake vaikselt ellu äratada eelolevaks hooajaks. Mõtlesin, et tegelen vaikselt puudustega ning siinkohal pöörduksin väikese abipalvega.

Nimelt kas kellelgi leidub äkki originaal päikesesirme? Plastikust lapakaid pean silmas. Endal olemas üks aga sooviks komplekti kokku saada, et originaalsusele lähemale sõuda Smile
Imre - Mär 14, 2015 - 11:03 AM
Teema:
muhk965 kirjutas:
Tere klubiliikmed,

Aeg on vanake vaikselt ellu äratada eelolevaks hooajaks. Mõtlesin, et tegelen vaikselt puudustega ning siinkohal pöörduksin väikese abipalvega.

Nimelt kas kellelgi leidub äkki originaal päikesesirme? Plastikust lapakaid pean silmas. Endal olemas üks aga sooviks komplekti kokku saada, et originaalsusele lähemale sõuda Smile

Mul on, värvust ja seisukorda peab üle vaatama.
muhk965 - Sept 27, 2015 - 11:45 AM
Teema: ZAZ2
Eile oli selline päev, mi isa kunagine esimene auto veeres perekonda tagasi.
Kunagi sai ta maha müüdud ning nüüd tänu sõprade abile ning läbi vahetustehingute õnnestuski lõpuks tagasi saada. Masin ise aastast 1969 zaz965a pruun passi järgi. Juttude järgi oli esimene auto, millega mind haiglast koju toodi.
Positiivne on, et mootor käivitus hetkega peale ca 9aastast seismist ning peale prooviringi ilma piduriteta selgus, et käigukast on ka üks vaiksemaid.
Hea meel, et originaal mootor on peal ning originaalvärvus katusepeal vähe omanäolisem.
Ühesõnaga algab ühe tähtsa muhu taastamine otsast peale küllaga ei võta ma seda masinat ennem ette kui vajalikud varuosad on kokku varutud.
Nagu pildi pealt näha kulub selleks omajagu aega.

Image
muhk965 - Veebr 21, 2016 - 11:15 AM
Teema:
Pole pikalt kirjutanud, mis toimund vahepeal aga niisama ka passind pole Cool
Vaikselt olen kogunud uusi mootori detaile eemärgiga saada kokku üks päris uus moto. Vänvõlli ei leidnud kusagilt aga õnneks 0,25rem mõõtu kannatas lihvida ta küll. Siit sealt varuosadetaile kokku krabades õnnestuski põhimõtteliselt brandnewengine kokku lapata. Algselt oli mõte, et laon ise kokku aga järelemõeldes ning nähes Bergi enda mootori tuksumist otsustasin ikkagi Meie Mototohtri kasuks. Ka varuosadetailidest kokkupanek hirmutas mind veidike, et kas märkan nende vigasid enne külge monteerimist.
Siin pikalt kirjutama ei hakka, keda huvitab täpsemalt, mis järgi aidatud sai küsib Bergi enda käest.
Eile jõudis kätte see päev kui Mototohter jõudis finishisse ning kutsus service-sse motole järgi. Käisime Avuga motot toomas ning noorele kärsitule mehele kohaselt oli ta vaja ka õhtul kiiresti aiste vahele ajada. Mina olen superrahul ning tahan tänada Bergi töö tulemuse eest. Nii süviti koostavad motot ainult võidusõidu mehhaanikud Twisted Evil
Panen siia ühe lingi ka käivitusest:
https://www.youtube.com/watch?v=4lY8TL8-hOs&feature=youtu.be

Mis muhuga edasi toimub kirjutan ja pildistan järgmises peatükis.
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
PNphpBB2 phpBB © 2001, 2002 phpBB
Daz
Attachment-Mod 2.3.6