Muhuklubi - Zaz965

Liikmete Autod - Fiat 500 ehk Muhu onu

Jaanus - Nov 22, 2010 - 11:51 AM
Teema: Fiat 500 ehk Muhu onu
Et kõik ilusti ära rääkida, siis tuleb alustada algusest. Ühel 2007 aasta pimedal ja märjal sügisõhtul tabas mind hetkeline hingeline nõrkusehetk, mida muidugi ei jätnud kasutamata üks kange saarlane, kes oli seda momenti juba paar aastat oodanud. Ühesõnaga järgmisel hommikul ärgates jõudis meeltesse kurb tõdemus, et vana hea kollane kaaslane on kolinud üle lombi parematele jahimaadele.
Kuna teada on, et loodus tühja kohta ei salli, siis sai hakatud ringi vaatama uue sõbra järgi. Olles pisikeste masinate austaja, siis ei tulnud Muhust suurema auto soetamine kõne alla, vene autodest sobinuks ju veel invakäru, aga noh jah. Pilk läände suunatuna jäi see pidama Muhu isa väiksemal vennal, saksa ebays sai huupi ka üks pakkumine tehtud, mis üllatuslikult osutus edukaks. Eks seda tulemust polnud oodanud ja algul ehmatas ära, seda enam, Saksast auto toomine oli minu jaoks tume maa. Õnneks on olemas professionaalsed teenusepakkujad ning nädala pärast oli Fiat 500 Tartus kohal.
Head semud Imre ja Uku haakisid käru taha ja kimasid kohale, sai masin treilerile pakitud ja Tartu ARK-i suundutud. Sealse ülbe ja üleoleva ametniku tõttu jäi küll masin arvele võtmata, seega suundusime pealinna, kus peale mõningast mõõdulindiga opereerimist ümber auto sai asi ilusti joonde aetud ja uued numbrid kätte.

Siin siis mõned mõõtmistulemused:

Pikkus - 2970mm
Laius - 1320mm
Kõrgus - 1335mm
Teljevahe - 1840mm
Tühimass - 510kg
Kütusepaak - 21l
Mootor - R2
Töömaht - 499cm3
Võmsus - 13kW

Auto oli seisnud 15 aastat, selle ajaga olid kinni jäänud kõik pidurisilindrid, samuti käändteljed. 1cm paksune pahtlikiht koorus külgedelt, üllatavalt oli läbiv rooste uste ülemises osas, allapoole jääv rooste oli peidus paksu mastiksikihi all. Muidu oli masin enam vähem komplektne, puudu tagavararatas ning õhufiltrikopsik. Viimane oli asendatud auklikuks puuritud silikoonituubiga, millele siis oli tõmmatud naistesukk. Elektrisüsteem kah totaalselt ära hakitud ja muudetud, ükski asi ei toiminud.

Siin siis esimene pilt e-bayst.

Image

Järgneb...
Jaanus - Nov 22, 2010 - 04:43 PM
Teema:
Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2008

Kolm aastat Muhuga Uunikute Talverallil oli olnud tõsiselt sõltuvust tekitav, polnud kahtlustki, et Fiat võtab teatepulga üle ja valmistab omanikule edaspidi ohtralt rõõmu.
Kuna stardini aega nappis, siis tõsisem taastamine sai kaugustesse lükatud ning eesmärgiks oligi kiiresti masinale eluvaim sisse puhuda.
Kinni roostetanud käändteljed sai suurte raskustega pressi all pulkateks harutatud, puksid ja polt lihvitud/hoonitud ning pärast kokkupanekut asi täitsa toimis. Etteruttavalt peab muidugi mainima, et tänaseks päevaks on käändteljed taas suhtleiselt rasklet liikuma hakanud.
Esisilla näppimisel tuli ilmsiks paha üllatus, lehtvedru pooleks ja just see kõige pikem leht, mille külge käändteljed kinnituvad, midagi polnud parata, tuli uus tellida. Peale vedru paigaldust oli autol nina nii püsti, et raskusi oli üle kapoti nähtavusega. Peale ühe keskmist mõõtu lehe eemaldamist asi paranes, kuid loomulikult muutus asi selle võrra pehmemaks, liigagi vist, näitas tulevik.
Läbiroostetanud tagavedrud sai asendatud Imre käest leitud mingite vene auto vedrudega, mida tuli muidugi eelnevalt nii poole lühemaks lõigata.
Keretöödele väga ei panustanud, uksed sai ära lapitud, lahtine sentimeetrine pahtlikiht maha lükatud ja asendatud samaväärsega, küljekarbid ei tea mitmendat korda kivikaitsega üle ja aerosoolvärv selga.
Kõige ootustärevam moment oli südame elustamine, puudus ju täielikult info mootori ja ka käigukasti seisukorrast. Esimese asjana sai juhtmete sasipundar väheke korrektsemaks, hunnik isearetatuid lisalüliteid ja kaableid minema visatud. Peale bensiinipaagi puhastamist ning uute süütjuhtmete paigaldamist oli käes tõehetk.
Mõningase ketramise järel oli kuulda mõnusat podinat ja üsna valjult - summuti püsis koos ainult tahtejõust. Mis teha, uus teha. Väga hästi teien ikka ei käinud kah, turtsus ja plärtsus väheke.
Enne proovisõitu oli aga vaja pidurid tekitada, trumlid said treitud, uued silindrid klotsid sisse ja ennäe imet, pidurid täitsa toimisid.
Proovisõit oli elamusterohke, nii nagu sellise masina sõites olema peabki. Minek oli küll mannetu, aga ega osanud ka hinnata 13kW suutlikust - ju nii pidigi olema.
Kodus nii igaks juhuks kompressomeetriga mõõtes oli ühes silindris surve 6 ja teises napilt 3 - vähevõitu isegi nii väikses auto kohta.
Plokikaanes olid mõrad klappide ja küünla vahel, materjali seal napilt ja õhkjahutuse võlud. Hr. Teearu osavate näppude vahel saavutatud tulemus on püsinud tänase päevani.
Positiivse üllatusena ilmnes, et tegemist hoopis 594cm mootoriga, mida pandi peale viimastele 500-le ja uutele 126-le. Võimsust sel pajal 18kW/23Hj. Kui kaas juba maas, siis sai igaks juhuks ka rõngad vahetaud, lisaks hunnik tihendeid ja asi kokku laotud, käib siiamaani vahelduva eduga.
Omaette teema on rehvid, originaalis all 125R12, talverehve võib leida alates 135 ja naelu 145R12, mis juba suhteliselt kõrged. Järgmised kaks talverallit saigi maadeldud probleemiga, et rehvid igale poole vastu oskasid käia ja esikoopa servi pahupidi pöörata. Sõber haamer sel puhul abiks.
Enne rallit õnnestus Raplast mingid vanad kõvad naelad 145R12 alla saada, veljed 4x190 on sellise ehitusega, et tasakaalustada ei saa, aga pole nagu suur mure ka masina puhul, mis sõidab heal juhul 80km/h.

Talverallist 2008 pole suurt midagi rääkida, 20-ndal kilomeetril purunes tagumine õõtshoob. Tänu Uku ja eriti Vello abile õnnestus asi kokku lappida ja lõunast uuesti superralli süsteemis rajale naasta.
Oli tore ja väga porine vanatehnikaüritus.

Siin veel autod puhtad.

Image

Järgneb...
Jaanus - Nov 23, 2010 - 06:03 PM
Teema:
Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2009

Peale 2008 rallit viisid töökohustused pea aastaks kodust kaugele, seega jäi taas kord ralli ettevalmistus viimasele hetkele. Tõsi küll, suvel sai osaletud Tähesõidul, mille ettevalmistuse käigus suutsin nädal enne starti juhiukseklaasi ära lõhkuda. Õnneks jõudis uus kohale viie päevaga. Uued Hiina päritolu suvepapud leidsid ka tee auto alla, pole viga, veerevad küll.
Jaanuaris võtsin poolpidused tagumised õõtshoovad alt ja asusin uusi tellima. 500 õõtsad on suhteliselt kallid, seega sai vaadatud 126-e omade poole. Leidsin soodsa pakkumise Ungarist, tellisin nodi ära ja jäin ootama, läks aega mis läks, aga päev enne starti oli selge, et tuleb vanarauahunnikust vanad õõtsad välja koukida, jälle kord üle keevitada ja alla. Muhuklubiliste abiga sai öösel pidurid kah õhutatud ja väike testiring tehtud.

Talveralli oli mõnus, kena ilm, normaalne temperatuur. Sõitmine aga oli suht jube, kümme korda lapitud tagaõõtsad olid lõpuks nii kõverad ning tekitasid tugeva kokkujooksu. Esivedru (sellest oli juttu eelmises postituses) osutus liigpehmeks, mille tulemusel rattad vajusid tõsiselt lääpa ja tekkis julm lahkujooks. Asi oli suhteliselt kehvalt juhitav, suutsin sirgel teel korduvalt spinni teha, aga vähemalt meeled olid pidevalt valvel.
Rehvid tegid jätkuvalt palju pahandust, rüüstates rattakoopaid.

Tore ralli oli.

Foto autor Pille Russi
Image

Jätkub...
Jaanus - Nov 24, 2010 - 08:43 PM
Teema:
Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2010

2009 aasta kevadel õnnestus kontakteeruda poolakaga, nimeks Wojek, kel hobiks osalemine Fiat 126-ga Poola rallimeistrivõistlustel. Kaubaks läks madaldatud ja jäigem esivedru.

Image

Lisaks uued 126-e tagaõõtsad, vägagi soodsalt. Olin suhteliselt kindel, et need istuvad 500-le alla, aga päris nii ei olnud. Tuli teisi ikka lõikuda ja keevitada, mille tulemusel rööbe suurenes umbes 30mm. Lühikeseks jäänud pooltelgedele sai flantsid vahele treitud. Samuti sai vahetatud kõik rattalaagrid ning millegipärast ebyst valuveljed soetatud.

Image

Talveralli 2010 eel oli selge, et vanade kõrgete rehvidega ja uute laiemate õõtsadega pole lootustki, et ratas vabalt veerema mahub. Uued lamellrehvid mõõdus 145/70R12 toimisid lumel vägagi hästi.
Ralli oli tänu lumerohkusele vägagi karm, kuid tõsisemaks probleemiks osutus temperatuur, -15c juures on lõunamaa auto algeline soojendus end täielikult ammendanud. Mis ses suhtes ette võtta, pole veel kindel, eks loodame soojemate talvede peale.

Oli väga tore talispordipäev.

Foto autor Pille Russi
Image

Järgneb...
Jaanus - Nov 30, 2010 - 09:53 AM
Teema:
Ettevalmistused Uunikute Talveralliks 2012

Kevadel jõudsin oma mõtlemises lõpuks nii kaugele, et käes on aeg masinat väheke roostevabamaks muuta. Plaanis ei olnud tõsisem reustareerimine või originaalsuse taotlemine, tunnistan ausalt, et ei saa sellega hakkama. Hakkasin lihtsalt otsast harutama, pilt mis avanes oli küll eeldatav, aga siiski ehmatav.

Küljeplekid olid lapitud, keevisõmblused kaetud tinapahtliga ja 1cm pahtliga.

Image

Image

Rattakoopad olid kord juba lapitud, kuid siiski uuesti läbiva roostega. Pole ka ime.

Image

Image

Tagumised koopanurgad olid hävinenud, mootorit kandev tagumine paneel püsis kere küljes veel ainult tahtejõust.

Image

Küljekarbid olid ka vahetatud, tegelikult mitte, uued lihtsalt vanade peale pandud.

Image

Enamus hävinud plekki sai välja lõigatud, jäikuse huvides jäi põhi alles.
Suvi tuli peale ja pritsi jõudis masin alles sügise poole.

Järgneb...
Jaanus - Dets 01, 2010 - 07:33 PM
Teema:
Ühel ilusal lõikuskuu päeval sai kere kaubikusse visatud ning liivapritsi suundutud. Kuna plekke eriti küljes enam polnud, samuti ei pritsinud katust ja põhja, mis hiljem läheb vahetusse. Tund tööd ja oligi valmis.
Pildil pool põhja välja lõigatud ning tagakoopa sättimiseks ühe poole õõtshoob alla kruvitud.

Image

"Tulemüüril" hästi näha sümmeetrilised kinnituskohad parempoolse rooliga masina jaoks. Rooli ümbertõstmine vist pea sama lihtne kui Minil.

Image

Jätkub...
Jaanus - Dets 06, 2010 - 10:42 AM
Teema:
Siiani sai tegeldud lammutusega, mis pole teab mis suurt oskust vajav ettevõtmine. Nüüd läheb asi keerulisemaks, kuna ma keevitada ei oska, siis otsustasin selle töö ise käsile võtta. Keevitusaparaat on kah selline, mis kriitikat ei kannata, aga ega ju sõbrale tee. Harjutada ja vigu teha saab ikka oma asjade peal.
Eelnevalt olen pikalt heietanud rehvide ja rattakoobaste teineteise mittemõistmisest. Uue sisekoopa proovimisel tundus probleem veel süvenevat.

Image

Midagi polnud parata, sisekoobast sai 30mm laiemaks keevitatud.

Image

Kuna tiiba ma nii laiaks venitada enam ei osanud, siis sai mindud lihtsamat teed, serv maha lõigatud ja sisekoopale lihtsalt külge. Välisserv jääb nüüd küll ühekordsest plekist, ju tuleb meeles pidada, kui hangest välja tõsta vaja on.

Image

Järgneb...
Jaanus - Dets 09, 2010 - 09:58 AM
Teema:
Esitiibadega oli väheke keerulisem, vahele sai keevitatud 20mm, aga kuna sisekoopa "vale" kuju ei võimaldanud sama trikki kasutada, mis taga, siis tuli tiiba laiemaks venitada. Uue ääre kombineerisin esi- ja tagatiiva äralõigatud servadest. Kas selle lõigatud/keevitatud "lehviku" pärast sirgeks ka saab...

Image

Jätkub...
Jaanus - Dets 14, 2010 - 12:46 PM
Teema:
Laias laastus võib keevitustööd lõppenuks lugeda. Ees ootab uus etapp, mida ma järjekordselt teostada ei oska, aga eks natuke savi proovin ikka peale mätsida. Maalritööde poole pealt ulatasid lahkelt abikäe Imre ja Uku, kes lubasid, et tulemus pidi tulema parem, kui varem.
Vedrupesad vaja veel külge keevitada.


Image

Järgneb...
Jaanus - Dets 20, 2010 - 10:19 AM
Teema:
Põhi sai krunditud ja värvitud, kivikaitse veel peale lasta. Mitu päeva pahtliga plätserdamist võib kokku võtta Murphy seadusega: "Pinnale kantud pahtli kogus on võrdelises seoses maha lihvitava tolmu hulgaga, seejuures mitte mõjutades oluliselt olemasoleva pinna reljeefi".
Uste vahede paika saamisega kah kurja vaeva nähtud ja väga heaks ei saanudki. Eks need aftermarket plekid on nagu nad on, pole suurt vahet kas need on teinud vene või itaalia kooperatiiv. Mõne koha peal tiib vastu ust, siis jookseb vahe üle cm. Urmase pakutud meetod - "uksevahede reguleerimine elektroodide ukseservadele keevitamise teel" - jäi siiski kasutamata.
Hõõrume aga edasi, saab vast jõuludeks pahteldatud ja aasta alguses värv selga.

Image

Järgneb...
Jaanus - Dets 25, 2010 - 10:32 AM
Teema:
Jõulud on tore aeg, see annab põhjuse mõned päevad garaazist eemale hoida. Jõulud on veel seetõttu mõnusad, et sel ajal võib näha palju pisikesi mehikesi ringi kolamas ning headele lastele ohtralt rõõmu pakkumas. Kuna ma kah sel aastal pole ei vargil käinud ega naist petnud, viinaga piiri pidanud ning pole valitsust lumerohkuses kirunud, siis arvatavasti tänu sellele leidsin minagi kuuse alt pisikese pakikese. Taas põhjust garaazi minna.
Päkapikud siis sel korral kohale tassinud päris kobedad traksid. Ju vihjavad mu ülekaalule, tõsi ta on, ega need püksid taha hästi üleval püsida.
Vaatamata sellele, et tegemist ENSV päritoluga tootega, sobivad nad siiski ideaalselt roiskuva kapitalismi poolt produtseeritud 40 aastat vanasse tootesse.
Peale on kirjutatud "Norma", mis itaalia keeles teatavasti tähendab "seaduse järgi", seega igati sobivad külge kruvimiseks.

Image

Järgneb...
kaspar78 - Jaan 02, 2011 - 07:29 PM
Teema: Õnnesoovid
Tundub, et keegi üritab jälle salaja vananeda! Very Happy
Palju õnne, Sõbrake, soovivad kõik muhuhullud Kehtnast
Kristjan - Jaan 02, 2011 - 10:40 PM
Teema:
Õnnitlused ka linna teisest servast!
Margus - Jaan 03, 2011 - 01:07 AM
Teema:
Palju Õlle ka minupoolt!
Jaanus - Jaan 03, 2011 - 08:40 AM
Teema: Õnnesoovid
kaspar78 kirjutas:
Tundub, et keegi üritab jälle salaja vananeda! Very Happy


Tänud, semud. Vanust juba nii palju, et see tagasihoidlik tähtpäev hakkab vaikselt ununema. Aga kingituse sain küll teemakohase - raamatu Fiat 500 ajaloost Very Happy .
Märt - Jaan 03, 2011 - 01:39 PM
Teema:
Saarlaste poolt ka önnitlused! Smile
Ja muidugi palju tugevat tervist!
Kati - Jaan 03, 2011 - 08:30 PM
Teema:
Hilinenud õnnesoovid ja suured kallistused ka minu poolt
Imre - Jaan 12, 2011 - 12:00 PM
Teema:
Pilte Pilte
ja entusiasmi ka süstida, käivad siin jutud, et tahab marke hakata koguma Cool
Kui muidu ei saa, siis Jaanus teeb üks laupäev sauna, brigaad tuleb hommikul kokku ja lükkame tuled viled sellele putukale külge.
ja on pühapäevaks valmis.
Jaanus - Jaan 13, 2011 - 10:42 AM
Teema:
Vaatamata pikaajalisele oskamatule pahtli ja liivapaberi käsitlemisele, ei paranenud töödeldavate pindade kvaliteet märkimisväärselt. Edaspidiste piinade lõpetamiseks sai otsustatud asi lihtsalt ruttu üle värvida. Appi tõttas tundmatuks jääda sooviv klubiline, kelle teine nimi on Alari ja kes sõidab helesinise muhuga Wink . Suured tänud talle!
Värvimine 20m2 suuruses tolmuses ja ventileerimata kuuris oli katsumus omaette. Tsiteerides filmiklassikat - "olime ilma viinatagi purjus".
Tulemus tuli tingimustele vastav, loodame, et liigne karedus kiirusele ei mõju Very Happy.
Värvitooniks Abarthi Bossa Nova White. Punane triip tuleb veel ka.

Image

Järgneb...
Jalta67 - Jaan 13, 2011 - 12:47 PM
Teema: :)
Pole paha Very Happy
Näeb väga hea välja OK
Jaanus - Jaan 17, 2011 - 06:08 PM
Teema:
Jalta67 kirjutas:
Pole paha Very Happy
Näeb väga hea välja OK


Kuna fotograafia tähendab kreeka keeles "joonistust koos valgusega", siis natuke vähem valgust muudab joonistuse suhteliselt uduseks Very Happy
Reede õhtul külastasid mind Tarmo ja Kaspar Kehtna Gängi Tõekomisjonist, otsus oli karm - masin tuleb uuesti üle värvida!
Peale tunde kestnud diskussiooni jõudsime siiski mõlemaid osapooli rahuldava kompromissini - komisjoni liikmed ei pea eelpool mainitud tööd teostama juhul, kui Kaspar stardib invakäruga Uunikute Talverallil 2011 Very Happy
Kuluaarides on kuulda olnud, et Kehtnas on alates laupäeva hommikust alustatud suuremat sorti renoveerimistöödega... Wink
Imre - Jaan 18, 2011 - 11:41 AM
Teema:
Meil tehakse ka juba "tõekomisjone" ???
Nojah, nad pidid mulle ka külla tulema, ootasin nelkidega väravas, kuid nad olid nii elevust täis Fiatist, et sõitsid ühe ropsuga koju välja Very Happy
Taruvaras - Jaan 25, 2011 - 01:29 PM
Teema:
Müts maha tubli Tegija ees!
Jaanus - Veebr 06, 2011 - 08:24 PM
Teema:
Imre kirjutas:

Kui muidu ei saa, siis Jaanus teeb üks laupäev sauna, brigaad tuleb hommikul kokku ja lükkame tuled viled sellele putukale külge.
ja on pühapäevaks valmis.


Noored tehnikahuvilised Imre ja Siim on sõnapidajad mehed, laupäeval oligi brigaad kohal. Mõõduka Limpa tarbimise käigus jõudsime pühapäeva hommikuks kella viieks kummalise arusaamiseni, et ei oskagi enam midagi masina külge kruvida. Suured tänud semudele raske vaeva eest!
Tegelikult ei laabunud kokkupanek üldse mitte ladusalt. Itaalia kooperatiivide tooted suudavad üle lüüa isegi palju kirutud vene toodangu. Kui kroomitud detail on ikka stantsitud peegelpildis, siis tulemus on ikka päris kole. Kolmnurkakende paigaldamisel avastasime uste valed mõõtmed, vaja oleks uuesti lahti harutada, lõigata, painutada, keevitada, värvida. Selle töö lükkame tulevikku, hetkel proovib koledaid kohti väheke siluda.
Loomulikult ei sobinud ilma modimata ka ükski uus tuli ega vile külge. Tühja sellest välimusest, südame saime tiksuma, seega suure tõenäosusega ikka Talverallil stardis.
Vaja veel Imre toodud tagavedrud parajaks lõigata, pidurid õhutada ja siis ARK-i kimada tehnilist passi vahetama.
Sauna me ei jõudnudki....
Imre - Veebr 07, 2011 - 09:48 AM
Teema:
No päris kokku me ei saanud ju, Numbrituli jäi külge panemata Smile ja Reg numbrid samuti.
Jaanus - Veebr 12, 2011 - 09:09 AM
Teema:
Kuna madalad originaalistmed ja traksid eriti kokku ei sobi, siis sai ühed kontoritoolid koju tassitud. Mugavad ja mis peamine - 360 kraadi pöörlevad, hea autosse sisse istuda või siis tagaistmel istujatega suhelda Very Happy. Üks probleem muidugi on - need toolid ei mahu kahjuks autosse Wink .
Eile õhtul külastasid mind vennad Unetud ehk Imre ja Siim, väga vähese Limpa tarbimise käigus sai tehtud väheke teibituuningut (sest mootori puhul jäi ju see protsess tegemata Very Happy), samuti otsisime pidurisüsteemi kaduma läinud õhku taga, mitte ei tahtnud teine end näole anda.
Tänud, semud!

Image
Imre - Veebr 12, 2011 - 10:19 AM
Teema:
Ei ei me pole unetud, see on meie rütm juba olnud 4kuud Smile Koju sõites Funnisime muhuga linnavahel ja politsei hoiatuseks hirmutas meid isegi tulede põlema panemisega, õnneks järgi ei tahtnud nad tulla.

Nüüd vähemasti pole Jaanusel põhjust keelduda Talverallile tulemast.
Jaanus - Veebr 17, 2011 - 09:07 AM
Teema:
Proovisõit tehtud ja tee peale kah jäädud Very Happy , jagaja kontaktid hakkasid trikitama. Mitu päeva mässamist piduritega pole asja eriti paremaks teinud, täna tuleb pulkadeks harutada. Aga muidu päris hea, kuna edasi väga nobedalt ei liigu (vaatamata tuuningkleepsude paigaldamisele), siis pidama saab ikka Very Happy .

Image
Kristjan - Veebr 17, 2011 - 01:55 PM
Teema:
naisss... verriii naisss... krt ma ei raatsiks küll peale sellist vaeva meie soolastele teedele möllama minna...
Jaanus - Veebr 22, 2011 - 09:19 AM
Teema:
Kahjuks tuli siiski loobuda kontoritoolide pöörlevatest jalgadest, avatud katuseluugiga oleks küll olnud võimalik kulgeda, aga jahedaks kisub...
Teine mure, peale istmete sisse panemist, oli see, et uksed ei tahtnud enam kinni jääda. Sai siis pingid lahti harutatud ja seljatugesid 5-6cm kitsamaks tehtud. Nüüd siis toolid ilusasti tihedalt "seinast seina".
Kaardilugeja traksid veel õmbleja juurest vaja ära tuua (ENSV aegse plaanitäitmise tuhinas olid teised väga valesti kokku õmmeldud).

Image
Märt - Veebr 22, 2011 - 10:59 AM
Teema:
Puhta racing värk ju!
Jaanus - Juun 08, 2011 - 07:54 AM
Teema:
Ega kaks kolmandata jää, masinal on juba olemas "vaese mehe veojõukontroll ning ABS", siis sai sel nädalavahetusel lisatud "vaese mehe turbo" Very Happy. Asi nimelt selles, et suviste ilmade saabudes muutub taas probleemiks mootoriruumi kõrgeimast punktist kuuma õhku ahmiv karpa, mis niigi vähest võimu veelgi maha tõmbab. Originaalis on õhupuhastil külma õhu pealevool täitsa olemas, aga seda kopsikut pole olnud mul au veel kohata. Jahutusventilaatorist (ehk algsest õhuvõtukohast) sai paar lõdvikut pandud, võrri filtrile plekk ümber väänatud ja asi toimib.
Puhub küll Very Happy

Image
Imre - Juun 08, 2011 - 04:58 PM
Teema:
Järgmine samm on "vahejahuti" voolikutele vahele Smile
Marks - Juun 09, 2011 - 07:43 PM
Teema:
Milles see sul väljendub,et tõmbab jõu ära?Kas peale pikemat sõitu palava ilmaga läheb normaalselt käima,kui kohe proovida?Küsin selleks,et saada jälile oma muhu müstilisele veale.
Berg - Juun 09, 2011 - 09:17 PM
Teema:
Et mis tõmbab jõu ära? Eks ikka see, et õhk, milles on ehk 15 prossa hapniku ( võin eksida), paisub soojenedes, st. ,et tema kubatuur suureneb. Mootori töömaht aga säilib. Seega, kui õhk on sooja toimel paisunud imetakse teda mootorisse ikkagi sama suures kubatuuris, kui mootori töömaht. Hapniku on seal aga märgatavalt vähem, kaalult, kui mõnikümmend kraadi madalamal kraadil. Põlemiseks ongi vaja hapniku ja oksüdanti, e kütust. Mida rohkem suudad mootorisse sisestada hapnikku ja kütust (suhe kilodes nii 15 - 17 hapniku kasuks) seda kõvem "mats", samal mootori töömahul. Seega kasutatakse turbokompressoreid. Need aga kuumutavad õhku. Ja nüüd tulebki käiku "õhu vahejahuti", et õhu temp. uuesti alla viia, just selleks, et mootorisse pääseks hullult hapnikku.
Ja järgmiseks tekib detonatsioon...
Jaanus - Nov 07, 2011 - 06:04 PM
Teema:
Kuna käimakast hakkas juba liiga kahtlaseid häälitsusi tegema, siis tuli teine laiali võtta. Peaülekande hammastel tükid väljas, võll liikus telge mööda 5mm, reguleerseibid karteri põhja kukkunud ja lahtivõtmisel pudenes ka üks laager tükkideks. Uus ülekanne Poolast teel, loodan, et dr.Vello selle ka ära reguleerib.

Image

Tegelikult sattusin väheke hoogu ja tulemuseks sai mootor legoks võetud, nüüd ei tea, mis sellega küll peale hakkata.

Image
Margus - Nov 08, 2011 - 02:34 PM
Teema:
Ega see igavus on ikka üks ohtlik asi. Võib hea asja ära lammutada.
Märt - Nov 08, 2011 - 05:21 PM
Teema:
Möni käredam motikamootor vahele ja saad "lennuki"!
Imre - Nov 08, 2011 - 06:21 PM
Teema:
V4 peale Cool
Jaanus - Veebr 13, 2012 - 07:20 PM
Teema:
Nii nagu teema pealkiri ette näeb, tuleb kirjeldada ettevalmistusi Uunikute Talveralliks 2012.
Käimakast sai uued laagrid ja peaülekande, dr. Vello reguleeris viimase ka ära, vaiksem ikka. Sünkroniseeritud kast jääb esialgu ikka veel kaugustesse st Poola.
Fiat 126-te maaletoojalt sai 650ccm mootor ära tassitud, kuna plokikaanetihend lekkis, siis väheke lahti võetud, vända- ja kolvigrupp polnud küll enam esimeses nooruses, aga küll kestab veel.
Rõõmuga saab tõdeda, et tänu uuele mootorile on (teoreetiliselt) nüüd tervelt üks lisahobujõud, kui nii edasi, siis varsti jõuan juba Muhkude tagatulede nägemisulatusse.
Ilm näitab soojenemismärke, kannatab testisõidule minna, kummaline, et seekord ei jäägi see viimase öö peale Smile
Imre - Veebr 21, 2012 - 11:48 AM
Teema:
Ettevalmistused käivad, seda lausa rajal.
Image
Image
Vello - Veebr 21, 2012 - 08:16 PM
Teema:
Kuulsin et nii tehti ka või eksin?

http://www.youtube.com/watch?v=NDexf0L0owA

Cool
uku - Veebr 22, 2012 - 09:07 AM
Teema:
No võib vast öelda küll Smile Kuid ühtegi neidu meil seal polnud Sad
Kristjan - Veebr 22, 2012 - 12:12 PM
Teema:
Vello kirjutas:
Kuulsin et nii tehti ka või eksin?

http://www.youtube.com/watch?v=NDexf0L0owA

Cool


no see ikka ilmne liialdus - me ikka Fiatist Peugeot´i ei teinud. Võiks isegi öelda, et selline võrdlus on nagu solvav... Very Happy
Jaanus - Veebr 23, 2012 - 08:09 AM
Teema:
1 kg pahtlit, 1m liivapaberit, 1 purk aerosoolvärvi, 1 õhtu garaazis - seega kõik jälle korras ja laupäeval saab uuesti proovida... Wink
Jaanus - Apr 01, 2012 - 09:41 AM
Teema:
Pärast talverallit pole käed rüpes istunud, internetist kõvasti know how omandatud ning peale kuu aega pusimist hakkab asi ilmet võtma.
Räägitakse, et kevadrallil pidi kõva paugutamine tulema, subaru- ja ladamuhkudega konkureerimiseks peab ka natuke mootorit järgi aitama.
Loodan, et jõuan ikka valmis Very Happy

Image
Berg - Apr 01, 2012 - 04:25 PM
Teema:
Arvan, et saan siit ka oma ammusele mõtisklusele-küsimusele vastuse?! Teatavasti tekib karpas, st. segukoonuses hõrendus, selles piirkonnas asub ka nn. mingi düüs, mille abil (võibolla 0,5 hõrendus) moodustatakse küttesegu. Õhu ja bensiini suhe nii 15-18 kilodes. Mõtlen just sellele, et kui karpa õhuosa on ülerõhul, kas säilib segukoonuses alarõhk, et kütust imeda?
Loogiliselt muudaks segukoonuse peenemaks - mida suurem õhu kiirus, seda väiksem rõhk ja saavutakski alarõhu. A vot selle arutamiseks peab ikka laua taha istuma! Tegelt on puudu veel jahuti!
Berg - Apr 04, 2012 - 06:34 PM
Teema:
Nüüd tegelikult sain oma "tobedale" küsimusele ise vastuse Embarassed ! Mulle meenus, et karpa ujukikamber on ühenduses karpasse saabuva õhuga, seega ka saabuva õhu rõhuga. Nii pole vahet millise rõhuga õhk karpasee tuleb, segukoonuses on alati alarõhk ja bena imetakse, nagu tavaliselt M.O.T.T.
kaspar78 - Jaan 02, 2013 - 09:03 AM
Teema: Õnnesoovid
Palju õnne Jaanus!
urmas - Jaan 02, 2013 - 03:13 PM
Teema:
Õnne:)
uku - Jaan 02, 2013 - 03:57 PM
Teema:
Kenasti õnne!
Jaanus - Jaan 03, 2013 - 01:48 PM
Teema:
Suured tänud!
Jaanus - Jaan 22, 2013 - 10:25 AM
Teema:
Antud teema pealkiri tuleb vist ära muuta, suure tõenäosusega enam talvel selle masinaga sõitu ei tee.
Suvel ikka mõnusam, eriti kui sellised noored kaunitarid külge löövad Very Happy

Image
Imre - Jaan 22, 2013 - 12:29 PM
Teema:
Aga jaga siis õest number 126 ka infot ja säärejooksu Smile
Jaanus - Apr 30, 2013 - 08:50 AM
Teema:
Traditsiooniks muutunud igatalvine mootor maha/peale protseduur jälle läbitud. Ajendiks oli seekord kahtlaselt käituv sidur, mille vahetamise käigus avaldus väntvõlli metsik pikilõtk ja kui mootor juba legoks läks, siis halva üllatusena avastasin praod plokikaanes klappide vahel.
Käimakast sai kahest kastist kokku kombineeritud ning seoses sellega kauaoodatud sünkronisaatorid ka lõpuks sisse.
Katsetamise käigus jäi tagurpidikäik sisse ja otsustas ennast enam mitte välja anda, seega ootab vist ees taas demontaaz.
Ei teagi, kas kevadralliks liikuma saab Embarassed

Image
Imre - Apr 30, 2013 - 09:49 AM
Teema:
Jaanus kirjutas:

Katsetamise käigus jäi tagurpidikäik sisse ja otsustas ennast enam mitte välja anda, seega ootab vist ees taas demontaaz.
Ei teagi, kas kevadralliks liikuma saab Embarassed


No ralli-puska ka sul, et tulemata ikak ei jää ju?
Jaanus - Nov 27, 2013 - 10:54 AM
Teema:
Viimasedki sidemed muhuga on nüüdseks läbi lõigatud, sapika liiga tugevad tagavedrud asendatud progresseeruva jäikusega vedrudega. Parem ikka Very Happy

Image
Imre - Nov 27, 2013 - 11:00 AM
Teema:
Vedrud näevad nii ilusad välja et ei raatsiks auto alla pannagi, kena riiulis vaadata Smile
Jaanus - Jaan 04, 2014 - 04:39 PM
Teema:
Ega siis pikalt kannata rahus istuda, vaja ikka taas kord hakata näppima töötavat masinat (teadagi, millega see tavaliselt lõppeb Wink). Paar kuud tagasi lubas Kristjan lahkelt oma vanarauahunnikut revideerida, suure aitähi eest sai koju tassitud Suzuki päritolu Daewoo Labo kolmepotine mootor. Töömahtu sel 0,8l ja jaksu tublid 28kW (mu vanal Matizel oli sama mootoriga 38kw, seega näppimisruumi on).
Algselt oli plaan see mootor ametlikult punasele rallikale peale tõsta, siis pärast mõningast kirjavahetust ARK-i tehnoosakonnaga jäi see soiku (vaidlus liigse 3 kW pärast Very Happy ).
Nüüd kuri mõte valge pill väheke kiiremini lippama panna. Pole veel päris kindel, kas pikkuse poolest vahele mahub, mootor on 45-kraadise nurga all, seega on lootust, et tugevalt kaldu oleva tagaluuk (ehk siis kõrguses mootoriruumi lühendav) kinni käima hakkab. Võimalus on muidugi Abarthi stiilis luuk üldse avatuks jätta.
Kolmsilindrilise mootori tasakaalustamiseks on hooratta paksus päris muljetavaldav (ca 50mm), seetõttu terasest vaheplaadiga arvestada ei saa, alumiiniumist plaat saab olema paksusega 30-35mm.

Image
Jaanus - Mär 18, 2014 - 10:01 AM
Teema:
Pimedatel ja külmadel talveõhtutel sai sooja naha vahele vaheplaati saagides ja viilides. Nüüd saab siis proovima hakata, kas mootor peale ka mahub Cool

Image
Imre - Mär 18, 2014 - 04:38 PM
Teema:
Jaanus kirjutas:


Image


Kas see vurr tõstetakse ümber sellele mootorile?


Image
Jaanus - Mär 18, 2014 - 05:32 PM
Teema:
Imre kirjutas:

Kas see vurr tõstetakse ümber sellele mootorile?


Ei, ei, turbotamine pole hetkel plaanis, no vähemalt mitte enne 1.aprilli Wink
Jaanus - Dets 22, 2014 - 09:00 AM
Teema:
Juhtus selline kummaline lugu, et täiesti kogemata sai poolpimedas kuuris see Labo mootor (tänud Kristjan!) hoopis punasele peale krutitud. Radikas Pandalt, siduriketas ja karpa 127-lt (tänud Uku!), moditud jagaja 08-lt (tänud Imre!), soojendusradikas 126BIS-lt, sumpsiks mingi universaalne pütt, õhufilter Minilt. Kuna kogu kupatus muutus väheke raskemaks, siis sai paigaldatud üks Niva tagavedru, mis pooleks lõigatuna on täpselt õige pikkusega Wink
Võib vist esimest lund proovima minna...

Image
Märt - Dets 22, 2014 - 10:19 AM
Teema:
OK Aga veljed?
Jaanus - Dets 23, 2014 - 10:21 AM
Teema:
Märt kirjutas:
OK Aga veljed?


Veljed (tänud Märt!) ootavad riiulis pritsi ja värvi.
Jaanus - Jaan 27, 2015 - 07:32 AM
Teema:
Kuna mu mõtted vahelduvad kiiremini, kui naiste tujud, siis tänaseks on taas pardal vana hea originaalpada. Seda kolmepotist päris korralikult tiksuma ei saanudki, paari nädala pärast on juba Talveralli eelne treeningüritus Pandivere RR, seega Labo mootor jääb ootama paremaid päevi, võimalik, et isegi valge peal.

Image
Sid - Veebr 22, 2015 - 07:42 PM
Teema:
Igasugu testimised ja putitamised on ennast ära tasunud. Jaanuse Fiat mille sangas Kaspar saavutas siis Talveralli 2015 esimese koha.

Omal oli äraminekuga suht kiire ja tähistama ma ei jäänud. Aga palju õnne võidu puhul.
Jaanus - Veebr 26, 2015 - 08:37 AM
Teema:
Passiivselt müügis oleval Punasel selleks korraks hooaeg lõppenud ja suvekorterisse pakitud. Seega viimane aega Valge ette võtta, kaks talve karmi Talverallit on päris korralikult põhjale haiget teinud, jalavannid lömmis, värv maas ja päris rebane teine juba. Lisaks oma laiskusele jätsin omal ajal neilt varuosaplekkidelt tehasekrundi maha võtmata ja see irdub nüüd mõnusalt koos kattevärviga. Tuleb põhi sirgeks taguda ja täiesti haljaks lasta. Samuti läheb vahetusse lömmi sõidetud ning pahtliga taastatud tagatiiva äär.
Kere grilli ajamisega oli muidugi nii kiire, et korralikke fiksaatoreid polnud mahti teha ja selle tulemusena suutsin katuse ka mõnusalt mõlki ajada Cool

Image
Jaanus - Mär 10, 2015 - 09:39 AM
Teema:
Vaikselt ikka asi edeneb, kolm talve tagasi lömmi sõidetud tiib sai väikese paranduse. Põhi veel üle võõbata, siis tagasi ratastele ja saab alustada eeltöödega. Maaler Püha külast olevat juba paja tulele pannud ja alustanud eriretsepti järgi värvi segamisega Wink

Image
Jaanus - Mär 13, 2015 - 08:13 AM
Teema:
Turvalisusest antud pisikese punni puhul suurt rääkida ei saa, vaatamata sellele on tänane peatükk järjejutus pühendatud ohutusele.
Mõningad mälestused sööbivad mällu, pole just palju, mis meenuks paarikümne aasta tagusest suhtest vana hea Kadetiga. Üks moment siiski - noore uljaspeana (jah, rohi oli rohelisem ja ...) sai mööda Kaarli pst Vabaka poole kimatud, kui järsku eessõitva masina taguots välkkiirelt lähenema hakkas. Tugeva jalasirutuse tagajärjel lõhkes kere korrossioonist nakatunud piduritoru, pedaal vajus poolenisti tühja, olin juba leppinud oma saatusega, kui imeväel rakendusid kahe allesjäänud ratta pidurid ning rehvide kiunudes sain paar cm enne matsu pidama.
Sellest ajast olen seda usku, et kahekontuurne pidurisüsteem on väheke kindlam kui üheringiline. Skeptikud väidavad, et tee värk korda ja asi hea küll. Olen pannud kõik uued torud, voolikud, silindrid ja mõne aja pärast avastanud taas, et mingi mansett tilgub, need krdi aftermarket jubinad on ikka p... küll.
Sellest mälestusest tõugatuna saigi piduripump vahetatud, kere tuli küll natuke lõikuda, kuid selle augu peale sobib täpselt plastkate 126-e küljest.

Image

Ja juttu jätkub kauemaks, kui nüüd päris aus olla, siis antud masin on tehasest väljunud koos turvavöödega. Minuni jõudes olid järel neist narmad, lukud ei toiminud jne. Kõik need aastad on ilma hakkama saadud, nüüd doonorit lammutades jäid näppu rullikutega rihmad ja sai neid külge proovitud. Naljakas on küll see variant ega need itaallased ju nii pisikesed ka pole, kuid kinnitus B-piilari küljes on niivõrd madalal, et paras on rihm kaenla alt läbi tõmmata. Praegu veel seedin varianti keevitada uus kinnitus nii 15-20 cm kõrgemale. Võimalus on muidugi ka vanaviisi rihmavabalt jätkata.

Image
Jaanus - Apr 01, 2015 - 07:42 AM
Teema:
Vaatamata kella kruttimisele läks hommikul varakult uni ära, seega oli mahti katsetada uue värvilahendusega. Alumine osa plaanis masina sünnikodu meenutades Ferrari punaseks võõbata ja ülevalt poolt siis moodsaid aegu arvestades sujuvalt lillaks... Uut disainistiili hakkab ilmestama hüüdlause "Auch, ich bin ein auto", viidates antud punni kirevale nooruspõlvele, mis möödus Saksamaal.

Image
Jaanus - Mai 10, 2015 - 06:24 PM
Teema:
Fiat è di nuovo in strada...

Image
Jaanus - Mai 20, 2015 - 11:04 AM
Teema:
More power! Rolling Eyes
Tänud Kasparile, kes lubas oma vanarauahunnikus ringi vaadata (see hakkab mul juba halvaks harjumuseks saama Cool ).

Image
Jaanus - Juun 05, 2015 - 07:23 AM
Teema:
Eelmine nädal õnnestus teist korda fiatiga tee peale jääda, mõlemal juhul süüdlaseks jagaja kontaktid. No midagi pole teha, kvaliteet nendel makaronisööjate jubinatel on ikka masendav. Seega sai, parema lootuses, külge kruvitud moodsam Itaalia kooperatiivi toode.
Loodan, et Läti reisi ikka vastu peab...

Image
Jaanus - Juul 14, 2015 - 01:57 PM
Teema:
Kuna semu Kaspar tegi märkuse "more power" karpa installeerimise ajagraafiku venimise pärast, siis ei jäänudki muud üle, kui vanarauahunnikust sobiv plokikaas välja otsida.
Kunagi 70-ndate lõpus paigaldati unifitseerimise eesmärgil moodsale esiveolisele karbile, nimega Panda, mootor ja käimakast 500/126-lt.
Tehti seda siis ZAZ/LuAZ-i eeskujul, peaülekannet kastis ümber keerates ja mootorit tagant ette kolides. Kuna see tehnika on ikka suht jõuetu, siis viidi läbi väike "tuning". Natuke suuremate sisselaskeklappidega ja kõvasti suuremate sisselaskekanalitega ning kahelõõrilise karpaga saavutati lausa 30hj. Sellest johtuvalt sai mudelinimeks Panda 30.
Nüüd proovime seda kaant Cinquecento peal.

Image
Jaanus - Mär 15, 2016 - 05:11 PM
Teema:
Hooaeg on alanud ja esimesed sõidud tehtud! Päris ilma putitamata pole läinud, starter sai uued puksid ja harjad, sellega peaks eelmise suve mure murtud olema, et kuuma mootoriga ei käivitunud.
Fiat 127-e 32mm karpa sai asendatud Fiat 133-e 30mm karpaga, tundub tagasiminekuna, aga toimetab vist paremini, õhufiltriks riiulist leitud Mini oma. Kaspari Solex ootab endiselt paremaid aegu Wink
Tuleb vist kindlustus ära teha, et julgeks pikemaid sõite teha.

Image
Jaanus - Mai 01, 2016 - 11:03 AM
Teema:
Tänane Tagadi laadale sõit lõppes poolel teel, hetkel teadmine veel puudub, mis täpsemalt otsad andis. Kui viitsib, siis kunagi näpib Wink

Image
Jaanus - Nov 21, 2016 - 11:19 PM
Teema:
Pärast Fiati talvekorterisse pakkimist ja teiste masinate maha müümist tundus, et kevadeni kulgeb kohe mõnusalt rahulikult. Aga võta näpust - esimese suure lumega tekkis miski kummaline rahutus, vaja ikka talvesõidu pill koju tassida. Teadagi peab üks õige relv olema õhkjahutusega, kodukandis ringi kaedes midagi huvitavat ei leidnud, polnud midagi parata, tuli piiri taha kiigata.
Täiesti kogemata komistasin (Ida)-Berliini automüügiplatsile, kus ostukriteeriumitele vastavaid putukaid lademes.

Image

Sobiva liikuri leidmine oli kohe päris keeruline, valik langes tagasihoidlikule rohelisele tuuningu poolt rikkumata isendile, lahkelt ulatati võtmed ja lubati linna peale proovisõidule. Kõvasti gaasitades köhis kahetaktiline lõõrid tühjaks ja soojenedes tiksus päris hästi. Pärast paariminutilist katsetamist õnnestus juba käikudele pihta saada ja asuda teele. Tuleb tunnistada, et tegemist üllatavalt mugava vankriga, 26hj kahepotine vedas tublilt ja kellelegi väga jalgu ei jäänudki, eks summutist väljuv tossupilv tagas ka piisavalt pika pikivahe.

Image

Saatuse tahtel oli just sel päeval Obama Merkelile hüvastijätuks külla tulnud ja liikluses valitses korralik kaos. Sõit venis kohe nii paaritunniseks, et tuli lausa suurest pingutusest puhkepause võtta.
Õnnelik proovisõitja hinge tõmbamas kuulsa müüri taustal.

Image

Hetkel jäi küll see plastvann koju toomata, aga asjal on jumet, täitsa lahe hobiprojekt.
Lähen silitan Fiati edasi...
Jaanus - Dets 27, 2016 - 11:35 AM
Teema:
Täitsa tore on kuuse alt värsket rauda leida.

Image
Kristjan - Dets 30, 2016 - 05:18 PM
Teema:
Häh, pidurid on kiiruse surm... Very Happy
Jaanus - Jaan 01, 2017 - 12:47 AM
Teema:
Felice Anno Nuovo!

Image
Kristjan - Jaan 02, 2017 - 01:43 PM
Teema:
Nuovo, nuovo...

PALJU ÕNNE SULLE!
Imre - Jaan 02, 2017 - 02:19 PM
Teema:
cheers
Õnne kuhjaga
Jaanus - Veebr 16, 2017 - 09:32 AM
Teema:
"Koheselt, kui mootor kinni kiilub või muutub tihedaks, kaotab võimsust ja kui kokkujooksmine pole lõplik, siis vabakäigul veeredes lahkuge teelt, kuni peatumiseni ning andke mootorile võimalus jahtumiseks. Eemaldage süüteküünlad ja pritsige sisse natuke mootoriõli. Keerake käsitsi mootorit mõne korra. Seejärel proovige ettevaatlikult käivitada. Käsitlege seda nagu uut asja. Silindrid võivad olla kinni jäämise tõttu kriimustatud, mootor tuleb uuesti sisse sõita..."
Fiat 500, Manuale di Istruzioni, 1957

Sõjajärgsel raskel ajal panid paljud riigid oma rahva ratastele elementaarautosid (loe:odavaid) tootes. Fiat 500 on ilmekas näide antud vallas - auto lõpphinna madal hoidmiseks tuli tootmiskulusid kärpida, olgu siis selleks sünkroniseerimata käimakast või trossiga sikutatav starter või puuduv bensiini- ning õlitemperatuurinäidik. Just viimasena mainitud vidina puudumise tõttu on auto kasutusjuhendis eelpool kirjeldatud käitumisjuhis ülekuumenenud mootori puhul. Teadagi suvisel ajal kipub õhkjahutusega paja õlitemperatuur julgelt üle 100 kraadi tõusma. Originaalis on antud mootori õlimaht napid 2,5l. Järelturul on parema jahutamise saavutamiseks saadaval erinevaid lahendusi nii suuremate karterite (kuni 5l) kui ka õliradiaatorite lisamise näol. Lihtsaim ja optimaalseim variant ongi õlimahu suurendamine, hetkel sai külge kruvitud 3,5l ribidega alumiiniumvann, mis on kindlasti parema soojus(ära)juhtivusega võrreldes sileplekist originaalkopsikuga.

Image
Jaanus - Apr 01, 2017 - 11:31 AM
Teema:
Maha sadanud lumi pani loomad taas liikvele, seetöttu avastasingi end 25-kraadisest päikeselisest (Ida)Berliinist mööda automüügiplatse kolamas. Pisikeste punnide pedenea sai seekord luubi alla vöetud eriti väikesed liikurid. Mopeedautode pikast rivist sai välja valitud köige vanem isend (ju on veel hinges väheke seda vanatehnika usku). Ausa pilguga müügimehe väitel on summutist tilkuv öli igati asja juurde kuuluv nähtus, muidu masin igati "Super Gut" ja tänu lubadusele, et antud putuka saab lennukisse käsipagasina kaasa vötta, saigi käed löödud. Homme lendan koju...

Image
Jaanus - Juun 11, 2017 - 08:59 AM
Teema:
Fiatide invasioon Muhuklubisse jätkub. Pole just väga tihti, kui mõni 500 meie maal müüki tuleb ja seda enam, et seekord kõigest paari versta kaugusel. Valikut polnud - tuli ära tuua. Kui nüüd päris aus olla, siis jaanipäeva paiku rändab antud putukas edasi ühe tegusa muhuklubilase kätte, kes lubas järgmine hooaeg sellega juba rivis olla Wink

Image
Kristjan - Juun 12, 2017 - 07:13 PM
Teema:
Häh... kui mõni fiatihaigest invasionistist soetaks endale 600-seeria pilli oleks juba lahe...
Jaanus - Juun 18, 2017 - 12:27 PM
Teema:
Netis kolades leidsin kaks ühesugust pilti Wink

Image

Image
Jaanus - Okt 15, 2017 - 07:29 PM
Teema:
Vanatehnikahuvilistel klubilistel on kindlasti teada tuntud fakt, et 4. juulil tähistas Muhu onu oma 60. sünnipäeva. Mõtlesin siis antud loo peategelast rõõmustada uhke verstaposti läbimise puhul ja et tulevikus see veeremine lõbusam oleks, siis natuke parendada toimivat asja (kuigi vanasõna ei soovita seda teha).
Mõned õhtud kuuri all viilimist ja saagimist ja haamriga korrigeerimist ning valmis ta saigi. Sünkronisaator ei mahtunud kuidagi ära, seega tuli originaalkastist võtta plokklülitus (ehk siis nagu rallikäik Wink ).
90km/h kiirusel kukkusid pöörded 4000-e pealt ca 800 võrra, mis teeb kulgemise ikka märgatavalt mõnusamaks.

Image
Imre - Veebr 06, 2018 - 12:05 PM
Teema:
Jaanusele on mõeldud. Nüüd saab kokkupandava Fiati endale igaüks tellida.

Image
Jaanus - Juun 30, 2018 - 09:19 AM
Teema:
Möödus kõigest 11 aastat, kui masin lõpuks originaalilähedase õhufiltrikopsiku sai. Sellega seoses taastatud ka "vaese mehe turbo" (jahutusventilaator puhub läbi filtri külma õhku). Laaderõhk sai nii hea, et karpast lõi mahlad välja, uute tihenditega saab vast pidama. "Kõhutunde dünostendis" mõõdetud võimsusekasv tubli 0,500 kW.
Nii hilja pole veel hooaeg alanudki Smile

Image
Jaanus - Sept 10, 2018 - 08:27 PM
Teema:
Nostalgiapäevadel õnnestus trehvata üht ütlemata kena putukat, omanikuks Hollandist pärit noormees, kes armastuse kutsel juba kolm aastat tagasi Haapsallu kolis ja kuidagi ju ei saaks teisiti, kui võtad ikka oma lemmiku kaugelt maalt kaasa. Vahva!

Image
Jaanus - Jaan 13, 2019 - 02:59 PM
Teema:
Ühel kenal talveõhtul lubas Uku tuhnida oma vanarauahunnikus ja ei saanud seegi kord tühjade kätega tulema tuldud. Eks pikem proovisõit annab vastuse, kas antud aretis väärib küünlaid või läheb vana värk peale tagasi. Hetkel slikkidega jää peal ei saanud asjast õiget ettekujutust Smile

Image :
Imre - Jaan 14, 2019 - 12:14 PM
Teema:
Aga kas kõrvaga kuulates hakkas mootor kuidagi mõnusamalt nurruma, või pole vahet?
Jaanus - Apr 01, 2019 - 07:52 AM
Teema:
Kuna päike käib juba nii kõrgelt, et käega ei ulatu teist enam katsuma, tiivulised teevad põrgulärmi, mis sunnib haarama kõrvatroppide järele, kell kah juba suve peale keeratud ja keerame veel meie tarkade juhtide juhtimisel, soojakraadid tõusnud nii kõrgele, et elavhõbedasamba vaatamiseks vaja ajaleht jalge alla panna, rahutud muutunud veel rahutumaks, lilled tungivad toore jõuga läbi raudbetoonise mullakihi, valitsuskoalitsiooni läbirääkimistel kokku lepitud, et ka sel aastal järgneb kevadele suvi, lumi sulab sellises tempos nagu kevadine lumi, seega viimane aeg hooaega alustada!
Image
Jaanus - Apr 28, 2019 - 10:39 AM
Teema:
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat söna Very Happy

Image
Märt - Apr 30, 2019 - 11:18 PM
Teema:
Kuidas te reedel köik praamile ära mahute Rolling Eyes
Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
PNphpBB2 phpBB © 2001, 2002 phpBB
Daz
Attachment-Mod 2.3.6